Mikael Patrik Ingemar skrev:
Noen som har erfaring fra:
http://www.breweryplastics.biz/index.php/products/keg-20-litre-2/
Har sett på noen fat, men er usikker på om disser fungerar godt. Noen inntrykk?
Mikael
Inntrykk:
Vekt 3.89 kg, mine cornelius 19L veier drøye 4 kg. Ikke stor forskjell spør du meg. :noway:
Ytre diameter 25.1 cm, mine corneliusfat er 21-23 cm. Jeg får fire stk inn i et standard kjøleskap, tror ikke jeg hadde fått 4 stk inn med større diameter. :noway:
Det står at man kan få andre koblinger på forespørsel. Får man da ball-lock som de fleste her benytter seg av? Driver det prisen opp? :jaha:
Pris? Fikk ikke opp pris ved "Get quote"-knappen :jaha:
Vask og sterilisering? Vil det være like enkelt som på Corneliusfat? :jaha:
Disse fatene kan muligens være fine dersom man bruker fryseboks som øleskap og dersom de er skikkelig billige selv med ball-lock. Noen andre fordeler en pris kan jeg egentlig ikke se. Et Corneliusfat har jo også tilnærmet ubegrenset levetid dersom man "pusser det opp" innimellom. Har disse plastfatene det?
Jeg har Corneliusfat og synes disse selvfølgelig er dyre, men jeg ville aldri ha byttet til noe annet dersom det ikke var bedre. Uavhengig av pris!
Det siste jeg kommer på er forøvrig noe som kan være en fordel med plastfatene. De er lavere, slik at dersom man har et kjøleskap så er det lettere å få plass til CO2-flaska over fatene :skitbra:?