plastfat fra plastic brewery

Mikael Patrik Ingemar skrev:
Noen som har erfaring fra: http://www.breweryplastics.biz/index.php/products/keg-20-litre-2/
Har sett på noen fat, men er usikker på om disser fungerar godt. Noen inntrykk?

Mikael

Inntrykk:

Vekt 3.89 kg, mine cornelius 19L veier drøye 4 kg. Ikke stor forskjell spør du meg. :noway:
Ytre diameter 25.1 cm, mine corneliusfat er 21-23 cm. Jeg får fire stk inn i et standard kjøleskap, tror ikke jeg hadde fått 4 stk inn med større diameter. :noway:
Det står at man kan få andre koblinger på forespørsel. Får man da ball-lock som de fleste her benytter seg av? Driver det prisen opp? :jaha:
Pris? Fikk ikke opp pris ved "Get quote"-knappen :jaha:
Vask og sterilisering? Vil det være like enkelt som på Corneliusfat? :jaha:

Disse fatene kan muligens være fine dersom man bruker fryseboks som øleskap og dersom de er skikkelig billige selv med ball-lock. Noen andre fordeler en pris kan jeg egentlig ikke se. Et Corneliusfat har jo også tilnærmet ubegrenset levetid dersom man "pusser det opp" innimellom. Har disse plastfatene det?

Jeg har Corneliusfat og synes disse selvfølgelig er dyre, men jeg ville aldri ha byttet til noe annet dersom det ikke var bedre. Uavhengig av pris!

Det siste jeg kommer på er forøvrig noe som kan være en fordel med plastfatene. De er lavere, slik at dersom man har et kjøleskap så er det lettere å få plass til CO2-flaska over fatene :skitbra:?

Hmm... De 10 litersfatene så sexy ut, hvis de kunne levert med Ball lock koblinger så hadde det jo vært suverent :)

Jeg spurte om priser og fikk raskt svar. Når jeg spurte om frakt så spurte han tilbake hvordan jeg tenkte å fylle/rense dem... Det er vel Sanke-tilkobling men er det spesielt vansklig ift Cornelius?

---
Hi Kristian
There is no minimum requirement on our kegs.  However we no longer manufacture 10ltr kegs, just 20, 30 and 50. Price list is attached and GBP and does not include shipping.

Kindest regards
Malcolm Shipp
Sales Manager Europe

Vedlegg

• Brewery Plastics UK PRICE LIST 2013.pdf
    238,3 KB · Sett: 134
Usikker.. Når jeg søker på 'sanke kegs' så ser koblingen lik ut. s-kobling er vel forkortelsen.

Jeg spør uansett om de kan levere ball-lock og hvordan man evt renser/fyller dem.

Hi Kristian

The problem you will face is that you will need to remove the spear to clean and to fill and this affects the thread of metal on plastic and we won't supply you for safety reasons. For the cost of proper cleaning and filling equipment you could buy a lot of Corny kegs!

Sorry about that

Kindest regards
Malcolm Shipp
---

Farlige greier tydligvis...

Tilbake
Topp