Sirup-aktig øl på flaske

SteinJS

Norbrygg-medlem
Hei,
Jeg har en kölsch som smaker godt og er helt normal på fat, men på flaske har den blitt litt seig og tykk i konsistensen. Litt som en tynn sirup. Lukten er frisk og god, jeg har ikke turt å smake Den ble flaskemodnet med drops, og flaskene er vasket grundig. Har noen vært borti dette før, eller forstår hva det kan være?

Jeg har video, men går ikke lastet den opp fra telefonen. Kan laste den opp senere om noen vil se.

• Like
Reaksjoner: Mc.
Hei,
Jeg har en kölsch som smaker godt og er helt normal på fat, men på flaske har den blitt litt seig og tykk i konsistensen. Litt som en tynn sirup. Lukten er frisk og god, jeg har ikke turt å smake Den ble flaskemodnet med drops, og flaskene er vasket grundig. Har noen vært borti dette før, eller forstår hva det kan være?

Jeg har video, men går ikke lastet den opp fra telefonen. Kan laste den opp senere om noen vil se.
Bakterier kan gjøre en væske tykkere, jeg kan ikke komme på noe annet, så det kan være en infeksjon. Men det skulle da kunne kjennes at lukten ikke er som forventet. Hvor lenge er det siden fating/flasking? Skummer den over når du tar av korken?

Kanskje prøve å ta et glass fra fatet og et fra flaske og kjenne om det lukter forskjellig?

Sist redigert:
Tilbake
Topp