1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Platekjøler

En tråd i 'Utstyr' startet av Kittelsen, 10 Sep 2011.

1. Kittelsen

Kittelsen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg bruker ikke pumpe kun gravity ( hevert) å har filter i innsuget. har ingen problemer å kan ikke se noe særlig til faststoffer når jeg backflusher.

2. Espen Unnvik

Espen Unnvik
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Og hvilke filter bruker du ?

3. Kittelsen

Kittelsen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

jeg har et easymash filter som jeg kjøpte på vin og bar det er 20 mash( 20 tråder i hver retning pr tomme).

4. Torga

Torga
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Denne http://www.sanwapump.com/products/msw/msw.html  

5. RuneS

RuneS
    Expand Collapse
    Registrert bruker

6. arve.thue

arve.thue
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Denne http://www.sanwapump.com/products/msw/msw.html  

[/quote]

Den pumpa virker spenstig. Brukt den lenge? Noen problemer underveis? Hvordan er sanwapump i forhold til andre pumper?
    Husker du hva du ga for pumpa? (fant den ikke på ebay nå)

7. Torga

Torga
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg gav 150 Dollar for den. Har leita etter flere av denne, men ikke funnet. Vi bytta lager på den med en gang pga en liten ulyd, siden da så har den fungert utmerket.

Jeg skal ikke uttale meg om andre pumper, men jeg likte denne fordi den var i SS316, og magnetisk drift. Men det beste er nok trykket på 6.5 Bar

8. Freddy

Freddy
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Bra pumpe!
    Absolutt verdt prisen!  :skitbra:

9. Torga

Torga
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

10. RuneS

RuneS
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Kan bekrefte at denne blir potte tett hvis du bruker pellets uten pose. Brukte en time på å tamme av 19liter vørter av en 30litersbatch i går. Så gav jeg opp og slo ut resten. Blir pose eller blomst fra nå av når platekjøleren tas i bruk  :brygging:

Ellers var koblingen genialt enkel, helt tett, ferdig med gjengeteip og det fulgte med 2 silikonpakninger  :ilike:

11. protto

protto
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Eg har samme straineren men med ein litt feitare kuleventil. Brukar ikkje straineren då den går tett med pellets. Brukar berre ein slangestuss som suger heilt nede ved botnen i gryta. Iwaki-pumpa mi dreg alt grumset rett gjennom når eg køyrer whirlpooling med dyppkjølar.

Har aldri brukt platekjølar og det fristar ikkje heller med tanke på at ein aldri får opna den og sjå inni korleis det ser ut etter ei tids bruk. Større platekjølarar kan demonterast for inspeksjon, vedlikehalg og reingjering, noko eg reknar med blir gjort på større bryggeri/meieri-type applikasjonar.

Del denne siden