Platekjøler

Jeg bruker ikke pumpe kun gravity ( hevert) å har filter i innsuget. har ingen problemer å kan ikke se noe særlig til faststoffer når jeg backflusher.

Kittelsen skrev:
Jeg bruker ikke pumpe kun gravity ( hevert) å har filter i innsuget. har ingen problemer å kan ikke se noe særlig til faststoffer når jeg backflusher.

Og hvilke filter bruker du ?

jeg har et easymash filter som jeg kjøpte på vin og bar det er 20 mash( 20 tråder i hver retning pr tomme).

Espen Unnvik skrev:
Torga skrev:
Jet vet ikke hvordan du fikk det til å fungere. jeg har en 30 platers kjøler. Med den gamle March pumpa så gikk den potte tett av pellets. Men, med ny sterkere pumpe. så går alt igjennom :D

Så da blir oppfølgingspørsmålet: Hva pumpe har du ?

Denne http://www.sanwapump.com/products/msw/msw.html  

msw_200.jpg

Jeg gav 150 Dollar for den. Har leita etter flere av denne, men ikke funnet. Vi bytta lager på den med en gang pga en liten ulyd, siden da så har den fungert utmerket.

Jeg skal ikke uttale meg om andre pumper, men jeg likte denne fordi den var i SS316, og magnetisk drift. Men det beste er nok trykket på 6.5 Bar

RuneS skrev:
Selv bestilte jeg denne: http://www.ebay.com/itm/WELDLESS-BALL-VALVE-AND-HOP-STRAINER-4-HOMEBREW-KETTLE-/360333710836?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item53e59015f4#ht_2460wt_689

Billigere og litt mer sexy enn v&b sin. Moms og tollfritt siden den akkurat sniker seg under 200-lappen for tiden  :skitbra:

Kan bekrefte at denne blir potte tett hvis du bruker pellets uten pose. Brukte en time på å tamme av 19liter vørter av en 30litersbatch i går. Så gav jeg opp og slo ut resten. Blir pose eller blomst fra nå av når platekjøleren tas i bruk  :brygging:

Ellers var koblingen genialt enkel, helt tett, ferdig med gjengeteip og det fulgte med 2 silikonpakninger  :ilike:

Eg har samme straineren men med ein litt feitare kuleventil. Brukar ikkje straineren då den går tett med pellets. Brukar berre ein slangestuss som suger heilt nede ved botnen i gryta. Iwaki-pumpa mi dreg alt grumset rett gjennom når eg køyrer whirlpooling med dyppkjølar.

Har aldri brukt platekjølar og det fristar ikkje heller med tanke på at ein aldri får opna den og sjå inni korleis det ser ut etter ei tids bruk. Større platekjølarar kan demonterast for inspeksjon, vedlikehalg og reingjering, noko eg reknar med blir gjort på større bryggeri/meieri-type applikasjonar.

Tilbake
Topp