Pors

Jeg brukte ca 2 dl porsblader rett i 50 liter kok. Ble ganske tydelig Porssmak.
Uvant smak som ikke lagde noe utpreget bitterhet. Jeg brukte den som tilleg til vanlig humle. Kan bli spesiell smak for de fleste men jeg likte den
Det er nok tryggest å følge Thisted Brygghus sitt forslag på 1 til 2 gram pr liter øl
 
Jeg brukte ca 2 dl porsblader rett i 50 liter kok. Ble ganske tydelig Porssmak.
Uvant smak som ikke lagde noe utpreget bitterhet. Jeg brukte den som tilleg til vanlig humle. Kan bli spesiell smak for de fleste men jeg likte den
Det er nok tryggest å følge Thisted Brygghus sitt forslag på 1 til 2 gram pr liter øl
Bytte ut humlen med Pors ville jeg ikke forsøkt, men hadde vært spennende. Kanskje et lite kjøkkenbrygg på få liter :)
 
Jeg brukte ca 2 dl porsblader rett i 50 liter kok. Ble ganske tydelig Porssmak.
Uvant smak som ikke lagde noe utpreget bitterhet. Jeg brukte den som tilleg til vanlig humle. Kan bli spesiell smak for de fleste men jeg likte den
Det er nok tryggest å følge Thisted Brygghus sitt forslag på 1 til 2 gram pr liter øl

Takk for svar og nyttig info.
Da er nok 1 gram pr liter øl det jeg ender på ja, i tillegg til humle. Starter der. :)
 
Da jeg nylig var på Åland besøkte jeg ett par bryggerier der. Ett av dem, Open Water Brewery fortalte att de brukte en plante jeg antar var Pors. Han sa han brukte 10 kg pr 1000 liter. Litt usikker på om det var ur\tregna fra blader, frukter eller hele grener. Tenkte ta kontakt med han igjen å høre.
Jeg så i går att Klostergården Håndbryggeri på Tautra har en Pors. Vil forsøke få tak i ett par av de for en smakstest
 
Tilbake
Topp