Problemer med sodastream + regulator fra humlegården

Heihei

Kjøpte nylig regulator med integrert trapez adapter fra humlegården.
En slik http://shop.humle.se/se/art/regulator-trapetz-typ2-med-snabbkoppling-med-kulfattning.php

Har kun hatt den et par uker og den har fungert greit. Men i dag brukte jeg den under vasking av et fat og fikk problemer.
Når jeg kobler fra gas inn koblingen stiger trykket i regulatoren og tilslutt åpner den sikkerhetsventilen og C02 siver ut. Kobler jeg til fatet igjen faller trykket og den oppfører seg normalt.
Noen som har erfaring med denne regulatoren? Er den gåen? Noe jeg gjør feil?

Hei,

Jeg har maken regulator. Til meg skjedde akkurat det samme.
Den gjør nok det samme også når du kobler til fatet, men på grunn av det større volumet i fatet tar det lengre tid før trykket blir så høyt at sikkerhetsventilen løser ut.
Den klarer ikke å regulere trykket men sender alt rett ut på cornelius-fatet. endte opp med 7-8 liter dry stout i øleskapet :rasende:
Sendte en mail til humle.se og fikk ny tilsendt i posten. Vil tro dette skjer igjen. Det var en kjent feil. Solgte den videre med advarsel og kjøpte micromatic. Problemet løst ;D

Håper dette forklarer litt:)

Jo, greit å vite at flere opplever dette, men jeg liker det ikke.  ;D

Fant ikke noen negative omtaler av denne regulatoren da jeg sjekket før jeg handlet den. Kjipt hvis det bare er søppel. Dyrt søppel også.  :'(

Syns jo det virket som den regulerte trykket greit til å begynne med. Har karbonert 1 fat med den. La merke til at trykket økte litt underveis da, men ikke mye. Sto tilkoblet fatet ca 1 uke.

Sjekket du den nye du fikk tilsendt? Samme problem?

Tømte ihvertfall 1 flaske co2 her i dag. Har en flaske til, men vet ikke om jeg vil koble til denne. Er vel ikke annet å gjøre enn å kontakte humle.se.
Var det de som fortalte deg at det var en vanlig feil?

takk for svar

Om det er en vanlig feil, eller om det er en kjent feil vites ikke. Men ettersom han klarte å stille diagnosen på mail og umiddelbart sendte en ny undrer jeg på om det er en vanlig feil.
Jeg brukte min på 4-5 fat før den bestemte seg for å slutte å fungere. Den nye er så langt i orden.

ok. Da satser jeg på at jeg får en ny. Som sagt bare uker gammel.
Skal poste her når jeg evnt får testet en ny.

Jeg har brukt en slik i over ett år, og er superfornøyd med den.
Mulig årsaken til at den lekker hos dere er pakningen som følger med er noe dr***.
Den ble ødelagt nesten med en gang, og rester av den havner fort inni regulatoren....
Jeg byttet den til en vanlig pakning, og da har den vart i over ett år uten problemer.
Synes regulatoren er kjempefin, og fungerer som en drøm for meg da.. :)

Tror vel at dette er et annet problem. Det er jo ikke lekkasje i overgangen mot flaska, men at regulatoren ikke regulerer trykket og tømmer seg gjennom sikkerhetsventilen. Manometeret "makser ut" når dette skjer.
Hvilken pakning har du satt inn?

Regulatoren er jo liten og snerten så håper dette ordner seg.  :biersmile:

Problemet er muligens at det løsner små biter av den originale pakningen som blir med inn i ventilen, slik at trykkreguleringen begyner å fuske....
jeg har satt inn pakningen fra adapteret til flaskespyleren fra vin&bar.. den passer helt perfekt :)

pakning fra den adapteren der ja.
Jeg har ikke hatt andre problemer med min enn at originalpakningen gjikk i oppløsning, og jeg skiftet den ut før den klusset til noe.
Det var mye små biter inni rundt der pakningen sitter, og jeg måtte blåse den ren skikkelig.
Jeg vet ikke, men antar at hvis de hadde fått bli med inni regulatoren ville det blitt krøll.
Jeg er ikke sikker, men regner med at regulatoren er forholdsvis grei å åpne og rengjøre.

Vedlegg

• 13.gif
    39,1 KB · Sett: 262
Tilbake
Topp