Sodastream regulator med stiv gass slange

Har kjøpt en fatpakka fra bryggselv:
Kompakt fatpakke m/ sodastream regulator - BryggSelv

Gass slangen som følger med er utrolig stiv, altfor stiv etter min mening.
I regulatoren er det en grå hurtig kobling som den stive slangen går rett inn i.
Skulle gjerne hatt en noe mykere mer medgjørlig gass slange slik jeg har på
den andre regulatoren min på den store gassflaska.

Finnes det noen lure overganger?
Andre som har fixa dette som har en grei liste på deler å bestille?
 
Jeg hadde gått for en overgang til 3/16" slanger, de er fleksible nok og tar lite plass også.
Vanlige armerte slanger er også fleksible, men tar jo ganske stor plass (hvis du ikke tilpasser lengden da).

Men hvis ball-Lock er som avbildet, med nippel så vil du jo trenge ny ball-Lock med gjenger (og overganger). For armert slange vil du trenge overgangen loebrygg linket til, slangen og to slangeklemmer.

En fordel med pushfit er at det er litt enklere å bruke utstyr om hverandre. Du kan klare deg med en litt mindre mengde utstyr. Jeg trenger f.eks ingen dedikert slange for fylling fra Fermzilla til fat, kan bruke ball-Lock jeg allerede bruker på annet utstyr uten å måtte slite med å løsne slanger fra nippler etc.

Hvis derimot ball-Lock er med gjenger og overgang til 3/8" slange så trenger du kun en overgang til 3/16" til den. (Hadde jo vært greiest om de kjørte push-fit hele veien når de først har det på en enhet, men de sparer nok litt på å ikke gjøre det)
 
Sist redigert:
Jeg bruker en slik uhorvelig stiv slange på oksygen. Den fulgte med ferdig montert fra Brygg Selv. Noen som vet om det er noen spesiell grunn til at de ga meg den stive slangen? Kan jeg bare bytte til den mykere armerte slangen også på oksygen?

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
 
Vil tro du kan bruke nær alt av slanger med rett dimensjon, så lenge de tåler trykket.

Hvis det er 3/8" slange så er det nok fordi det er av de rimeligste slangene de har. (De har en fra Lindr som er rimeligere, men kanskje enda stivere) Og neste 3/8" i sortimentet er fire ganger så dyr. Gass-slangen hadde vært et alternativ selvfølgelig, den er marginalt dyrere (men 0.7mm mindre, så litt vanskeligere å montere)
 
Jeg bruker en slik uhorvelig stiv slange på oksygen. Den fulgte med ferdig montert fra Brygg Selv. Noen som vet om det er noen spesiell grunn til at de ga meg den stive slangen? Kan jeg bare bytte til den mykere armerte slangen også på oksygen?

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
De gav deg den for at det skulle bli lettere å "røre " med den i karet når du tilsetter oksygen.
 
Jeg beveger den mye når jeg oksygenerer, slik at all vørteren blir "likt oksygenert", om det gav noen mening. :)
 
Tilbake
Topp