Pumper

Brede:

Hva er pumperaten for denne pumpa?
Jeg er på utkikk ette ern for å sirkulere mesk, samt en for å tømme kokekaret raskt for kjøling
 
OG da, etter kanskje 20 timers bruk er min Solar Project pumpe på 24V blitt helt ustabil og ute av stand til å funke pålitelig. Den begynner å "flimre" innimellom og funker ganske enkelt ikke lenger. Urk.

Men 12V-utgaven jeg også kjøpte funker fremdeles bra...
 
Frode.
Har du åpnet pumpa og sjekket inni pumpehuset?
Har ingen erfaring med pumper til brygging selv enda, men har noen magnetdrevne pumper i diverse akvarium.
Der har jeg opplevd at pumpene tilsynelatende slutter å virke og blir stående å flimre sånn som du beskriver.
Da har det bare vært å åpne dem, ta ut impelleren, og spyle dem skikkelig før jeg setter dem sammen igjen.
Etterpå surrer de videre, like gode som nye.
Jeg har vurdert å skaffe meg ei slik pumpe som du har.
Det kunne derfor være interessant å høre om pumpa er gåen etter så kort tid eller om problemet er løsbart.


Universalpumpa fra Hanning virker også interessant, dersom noen her på forumet kan påta seg å skryte hemningsløst av den.

Egil B.
 
Egil,

Jeg har tatt den helt fra hverandre, men hjalp ikke. Men jeg tror den har fått frostskader...våt pumpe ute i -20°C er kanskje ikke en god idé? ;)

Men skal kakke litt på pumpa, skru litt av og på, tørke og kose, så kanskje det ordner seg...

frode
 
Hopper litt opp i tråden her..
Dere som har testet disse "svenskepumpene", hvordan er det med slitasje på slangene? Blir de flate over tid eller klarer de å holde formen?
 
Münsterjeger skrev:
Brede:

Hva er pumperaten for denne pumpa?
Jeg er på utkikk ette ern for å sirkulere mesk, samt en for å tømme kokekaret raskt for kjøling

Jeg vet ikke akkurat L/Min men er nok ikke langt unna 20L. Bruker den til sirkulering av mesken og da struper jeg den gaske mye med kran.
 
Tilbake
Topp