Rekkefølge ølsmaking

Hei! Kan noen hjelpe meg å plassere disse 6 øltypene i riktig rekkefølge for en Ølsmaking?

Dette er rekkefølgen jeg tror, er det riktig?

1. La Trappe Witte Trappist
2. Tilquin Oude Gueuze l'ancienne
3. Adnams Rye IPA
4. Haandbryggeriet Humlekanon
5. Malheur 12
6. Harviestoun Ola Dubh 16 Special Reserve old ale
 
Personlig ville jeg avsluttet med Oude Gueuze, jeg synes den syrlige smaken passer perfekt til å avslutte ølsmaking.
 
Har ikke smakt alle, men ha i mente at smaksløkene sannsynligvis kommer til å være ødelagte etter humlekanon.
 
Er vel ingen fasit, men jeg hadde kjørt:
1: Wit
2: Adnams
3: Malheur
4: Humlekanon
5: Tilquin
6: Ola Dubh
 
Har ikke smakt alle, men ha i mente at smaksløkene sannsynligvis kommer til å være ødelagte etter humlekanon.
Jeg drakk Humlekanon her en dag, og må si at den var overaskende "daff". Den hadde en del humle og bitterhet, men var så søt at det ble ganske dempet. Så den tar ikke knekken på smaksløkene (med mindre den jeg drakk var "feilvare")
 
Jeg drakk Humlekanon her en dag, og må si at den var overaskende "daff". Den hadde en del humle og bitterhet, men var så søt at det ble ganske dempet. Så den tar ikke knekken på smaksløkene (med mindre den jeg drakk var "feilvare")

Jeg kan ikke huske den var veldi søt,(merk huske) men den var ikke veldi bitter så hva de mener med 160 bitterenher vet ikke jeg.
 
Takk for svar, her var det mange meninger :) Har kun smakt èn av disse selv og det er ola dubh som var en virkelig heftig whiskyøl. Derfor tenkte jeg å ta den til slutt. Melheur har jeg ikke smakt men den er vel også en mektig øl med mye smak og alkohol (som bedøver smaksløkene). Er spent på tilquin ettersom det er første spontangjæret øl for de fleste av oss som skal smake og vil ikke at smaken skal drukne etter de mørke og kraftige øltypene.
 
Smaken av tilquin vil nok ikke drukne selv om dere tar den til slutt. Da den har et ganske markant anslag på smakspaletten ;) Den kan også fungere godt mellom de tyngste for å lette opp smaksløkene :)
 
Tilbake
Topp