Rogaland - "single hop"-smaking, og disk. om opprettelse av Hjemmebryggerlaug

Varsler allerede nå at mandag 11. mars kl 19:00 blir det Mandag i Annen i UTVIDET UTGAVE på Cardinal (Skagen 21, Stavanger) 2. etasje - åpen for alle (maks 99 personer), men med særskilt invitasjon til alle hjemmebryggere og hjemmebrygger-wannabes i distriktet. Vi skal da gå gjennom Mikkellers Single Hop IPA-serie, med 8 cl smaksprøver av 20 forskjellige øl (altså med hver sin humletype) + 1 øl som inneholder alle 20 humletypene! Prisen vil denne gang bli kr 375 (betales i baren) for at vi skal "break even". Benytt denne enestående anledningen til å bli kjent med noen av de mest interessante humletypene, og ta gjerne med deg interesserte venner! NB: Disse ølene vil IKKE inngå i Cardinals faste utvalg, så det er "now or never".
Der vil forhåpentlig også bli sagt litt om muligheten for å gjøre medlemstilknytningen til NORBRYGG (Norsk Hjemmebryggerforening) tettere, gjennom et Rogaland Hjemmebryggerlaug. Men for all del: det er fullt tillatt å delta på smakingen også for folk som IKKE har umiddelbare planer om å bli hjemmebryggere!
 
Tøft initiativ med Single Hop-serien, Sigmund. Håper flaskene er behandlet fint slik at vi slipper 20 flasker hvor alle smaker "diffust humlete". Har vært veldig uheldig på mine siste single hop-kjøp. Oksiderte/skunka som fy.

En glimrende event å lære seg om forskjellige humletyper.
 
Oksidering har vi vel ingen garanti mot, men ølene har vi nettopp mottatt fra Nøgne Ø og satt på vårt kaldlager. Går ut fra at NØ også har hatt vett til å oppbevare dem på sitt kjølelager, så dette burde bli bra.
 
Takk for ett supert opplegg på cardinal i går. (ikke fullt så supert på jobb i dag)

Jeg sitter igjen med ett intrykk av att carbonering har mye mer å si for å få frem smaken en jeg hadde trodd.
Personlig syns jeg en del av øla i går var litt vel carbonerte, som førte til att mye av smaken falt vekk og carboneringa tok helt overhånd. Spesielt på MT Hood.

Reiner med Mikkel og co vet hva de gjør når de carbonerer, er det bare meg eller deler andre samme tanke?
 
Tilbake
Topp