Russisk eller Finsk malt?????

Trolig et nokså håpløst spørsmål, men er det noen her som har erfaring med malt fra Russland??

Det blir dyrt i lengden for meg å bestille malt fra vest og østlandet, så jeg ser etter mulige andre alternativer. Bor rett ved russergrensa, og har multivisum, så jeg kan reise så mye jeg vil.... har drukket Baltika 5 og 7 og synes de er en veldig gode pilsnere. Smakte også på et par øl fra et bryggeri i Murmansk som heter Pilgrim, dette ølet var også utrolig godt... en lysere ale og en rødbrun ale (aner ikke hva det skulle være siden alt sto på russisk på flaska...) Jeg vet at Pilgrim har omvisninger i bryggeriet og smaksprøver etterpå, så jeg tror jeg skal ta meg en tur dit og høre om jeg kan få kjøpt malt...

Finland ligger også bare en times tid unna, så om det er noen som har erfaringer med finsk malt/finske hjemmesider for brygging tar jeg imot disse også med en stoooor takk.
 
Hei,

Har tenkt endel på det samme.
Kontaktet disse i Finland: http://www.vikingmalt.com/en/?id=14 men de solgte bare hele paller og det blir litt for dyrt. I tillegg kom frakt frem til Nuorgam/grensa.

Kan godt tenke meg å bli med på et innkjøp hvis du skal bestille inn litt malt fra Russland.
Det er jo bare en liten tur fra Vadsø til Pasvik!
 
 
Det må vel finnes noen som selger til hjemmebryggere i Finland også.  Hvordan kan man finne ut om der er noen slike leverandører i den nordlige del av Finland som vi kan bruke?
 
Tror det blir litt det samme som i norge - alle leverandører befinner seg i sør.
Porto i Finland er ikke så ille som i Norge, men når du skal over grensa så blir det dyrt...

Men, skal forsøke å sjekke litt med noen kompiser i Finland om de vet noen gode løsninger på dette.

Lindbach
 
Om det finnes butikk som selger malt i Rovaniemi, så pendler de som driver butikkene i Näätämö (finske siden av Neiden) derfra hver uke. De pleier å være greie å ta med seg alt mulig av ting når de kjører. Har hørt om mange som bestiller bildeler osv. fra disse guttene. Har forsøkt å søke på finske google etter malt, men jeg har ikke funnet noen butikker a la maltbua i Finland enda. Men de må da finnes.
 
Har dere sett på muligheten å kjøpe gjennom Felleskjøpet?
Ser at de har egne butikker i Alta og i Tana, og samarbeidende lag i Vadsø (Sport & Fritid As) og i Kirkenes (Bøndernes Innkjøpslag As)

Det ble diskutert i en annen tråd for en stund siden om kjøp av malt gjennom FK.
De solgte Viking malt fra Finnland, mener det ble sagt at denne malten var noe dyrere enn Petit etc. men man i sparte inn noe på frakt da denne kunne hentes lokalt.
Mener det også ble sagt at dette var en kvalitets malt som ble brukt av både Hansa og Ringnes.
 
Det var en god idé...

Det beste hadde jo selvsagt vært hvis en av butikkene sørpå hadde klart å finne frem til en rimeligere transportmetode for basismalt. Kanskje man kunne fått oppover et par hundre kilo med en bil som kjører sør/nord? Hurtigruten koster vel alt for mye...
 
Bare litt synd at vi bor i hver vår kant av fylket.  Ellers kunne vi jo ha tenkt på ei felles bestilling.  Vet vi kanskje om noen som kjører mellom Tromsø og Kirkenes eller Vadsø?
 
Tilbake
Topp