Saga American Pale Ale kit fra Europris

Ja.
Pils? 150g? Han snakker nok om APA hvor det fulgte med 100g sukker til priming
Vi har samme sett. Brukte en kalk på nettet å med 2,5 ville jeg få 153g på 22liter

Edit; tok en standard på 6,5 Pr liter. 22 liter gir ca 146g. Å heller opp 150-155 syns jeg ikke er store undergangen. Men da igjen kan jeg INGENTING om brygging. First timer
 
Det er definitivt i minste laget med co2 i APA'en min. Men smaken er fortreffelig nå. Humlen har begynt å roe ned og balansen er i ferd med å gå i vater.
 
Det er definitivt i minste laget med co2 i APA'en min. Men smaken er fortreffelig nå. Humlen har begynt å roe ned og balansen er i ferd med å gå i vater.

Herlig, takk! :) lagring og gjæring i dager? Noen fin farge på den? Regner ikke med at du hadde ikke noe klarningsmiddel i den?

Byttet ut sukkeret med slik en blanding, så håper faktisk at den blir god og fin.
 
Se post #3 for info. Ikke brukt klaring i denne. Litt oransje i fargen. Ikke helt klar. Noe er kjøletåke, men heller ikke ved romtemperatur er den helt klar.
 
Se post #3 for info. Ikke brukt klaring i denne. Litt oransje i fargen. Ikke helt klar. Noe er kjøletåke, men heller ikke ved romtemperatur er den helt klar.

Ok. Min har Vært på flaske i 3 dager, å smaker ganske jævlig. Type ikke drikkenes. Kraftig smak av gjær,selv etter gjæring i type 2 uker.
 
Snodig... Min har ikke hint av gjær en gang. Men så hadde jeg mer tålmodighet enn 3 dager også
 
Første APA jeg satte av dette settet sto i 18 dager før det var ferdig utgjæret. Som nybegynner var dette selvfølgelig hardt når "reklamen" lovte snaue 2 uker. Gjæringstemp stabil på 20 grader hele løpet. Tørrhumlet etter 14 dager på 1014 og stakk om til nytt kar før tilsetting av medfølgende sukker som ble kokt ut i en halvliter med vann på dag 18. Flaskene sto i 2 uker på 18 grader etter tapping og er nå på tur til kjøletemp for 4 nye uker. Jeg er nybegynner men smaken og klarheten etter ei snau uke på flaske overrasket meg positivt. Var ikke noe problem å få kullsyre med medfølgende sukker.

Nå står det 4 kar til med 2x blonde, IPA og noe mer APA til gjæring. Spent på IPA'n for denne skifter smaksbilde ganske kraftig nå på slutten av utgjæringen. Blonde har smakt helt fortreffelig ved prøvetaging så denne blir nok også bra.

Spennende sett for en nybegynner som snart er på tur inn i "all grain"
 
takker og bukker.
men i første omgang tenkte jeg på beskrivelse/tilbakemeldinger fra dere som har brygget disse settene i det siste :-D
 
Jeg har brygget captains ipa. Veldig god. Mild og lett Ipa. Perfekt humler og god ettersmak. Anbefales. Jeg er litt usikker på om ikke det var litt for lite sukker til karboniseringen, men jeg lar den stå noen dager til før jeg feller en endelig dom på det.
Litt usikker på om jeg kaller den farga strågul, men jeg er jo mann så jeg har ikke peiling
 
Tilbake
Topp