Etter 5 brygg selger jeg kjele (dette er så morro at en Speidel er anskaffet). Kjelen er kjøpt hos Bakke Bygg i høst, den har som nevnt innebygd varmeelement og falsk bunn i plast følger med. Posen kan godt følge med gratis - den ser helt fin ut.
Merket heter Rommelsbacker og modellen er KA 2001/E.
Jeg har kjørt brygg på opp til 20 liter, på det meste med 6kg malt (men da var den fylt til randen!).
Det eneste jeg kunne tenkt meg å gjøre hvis jeg skulle beholde den er å bytte ut kranen. Den er litt puslete og blir fort tett hvis en slipper gjennom mye grums. Når den har tetter seg så har jeg åpnet/lukket den kjapt flere ganger - da renner det igjen.
Elementet er på 2000W. Den bruker ca en time på å varme 20 liter vann til 65 grader. Trekker ca 8A (har målt) så en 10A kurs holder.
Pris.. tja.... den kostet 2280,-. Kom med bud
Selger mot henting (her i Trondheim).
Merket heter Rommelsbacker og modellen er KA 2001/E.
Jeg har kjørt brygg på opp til 20 liter, på det meste med 6kg malt (men da var den fylt til randen!).
Det eneste jeg kunne tenkt meg å gjøre hvis jeg skulle beholde den er å bytte ut kranen. Den er litt puslete og blir fort tett hvis en slipper gjennom mye grums. Når den har tetter seg så har jeg åpnet/lukket den kjapt flere ganger - da renner det igjen.
Elementet er på 2000W. Den bruker ca en time på å varme 20 liter vann til 65 grader. Trekker ca 8A (har målt) så en 10A kurs holder.
Pris.. tja.... den kostet 2280,-. Kom med bud
Selger mot henting (her i Trondheim).