Silikonslanger

magne1972

Moderator
Fant på ebay silikonslange med innerdiameter 12mm, ytterdiameter 16mm. Muligens litt tynne vegger men 2 meter for under hundrelappen er billig.
Kjøpte også med silikonslange til sirkulasjonsanlegget mitt. 4 meter 4mm innerdiameter, 6mm ytterdiameter for 60,- nok ink frakt.
Sistnevnte er rimelig tynne vegger, men det er jo veldig lite trykk de brukes ved... Og silikonslanger tåler 500 C da. Og det er mer enn nok. Da er jeg litt tryggere på den biten også. Nå er hele bryggeriet i rustfritt, pp-plast eller silikon.

Det var god pris!

Er sirkulasjonsanlegg det samme som RIMS eller HERMS? Isåfall, er 4mm ID nok, eller risikerer du at den blokkeres av partikler? Tenker på å bygge litt mer i februar selv. :)

Sirkulasjonsanlegget mitt er bare for å sirkulere vannet i HLT, slik at jeg har jevn temperatur i alt vannet.  :)

Slangen kostet $5,94 for 5 meter, pluss $0,99 for frakt. Det er den tynne slangen.
Sirkulasjonspumpa jeg bruker leverer 2l/min, så jeg regner med at den er stor nok den slangen. Litt overkill med 5 meter, jeg trenger egentlig kanskje 1. Men da havner resten i den overfylte kjekt og ha hylla  ;D

http://www.ebay.com/itm/6ft-Silicone-Tube-Hose-Inner-12mm-Outer-16mm-Clear-Food-Grade-/220952609035?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3371cd410b#ht_1004wt_727

Samme slangene jeg har, gode greier :)

Edit: Veggen i slangen er litt tynnere enn den jeg har kjøpt hos TESS, men det er definitivt ikke verd prisforskjellen :)

Tilbake
Topp