Skap til vinterlagring

Klok av skade fra fjorårets noe våte erfaring med lagring av vann og øl i uteboden vår,
førte meg inn på tanken å annskaffe enda et kjøleskap slik at fadesen ikke skulle gjenta seg...

Etter litt grundigere gjennomgang av leilighet, og endel endeløs leting etter passelig sted å plassere et kjøleskap,
så kom jeg i skade for å snuble over ideen om å lage meg et passelig skjul for godsakene ute i garasjen.
Noe som ble stående igjen etter siste flytting, var et ganske slitent garderobeskap som bare var fylt med skrot og skrammel,
og slikt kan man jo ikke bare la stå ubrukt  ;)

Planen var klar, materialer ble innkjøpt og en frostvakt fra Biltema ville nok klare å holde tempen over 0 utover vinteren.
Far skred til verket med ungdomsiver.....

IMG_1244.JPG

Skapet ble tømt for unødvendig inventar og sjekket for skavanker.

IMG_1245.JPG

Litt lett rammeverk vil nok gjøre susen for å holde skapet oppreist enda noen år.

IMG_1246.JPG

IMG_1248.JPG

IMG_1249.JPG

Ramme ble bygd, og fylt med 5cm isolasjon.

IMG_1253.JPG

IMG_1254.JPG

Så ble veggene sparklet (våtromssparkel fra Biltema).

IMG_1255.JPG

Og så litt maling. Planen er 3 strøk, men det tar jaggu tid med den utetemperaturen vi har for tiden, sukk...

Nå står bare montering av døra og frostvakt igjen, så har jeg et trygt sted å oppbevare drikkevarer i vinter uten bekrymringer for frost og sinte fruer pga ølkasser inne i gangen  ;D
 
Pent bygget det der :)
Jeg hiver varme inni kjøleskapet i garasjen i vinter, men det ser ikke like bra ut, også har du jo enormt med plass i den der da.. :)
 
Og så var døra på plass
IMG_1265.JPG


Må knote litt for å få på hengslene skikkelig, det er litt "slark" i de, samt feste hengelås og dørhåndtak, sparkle og male.... blir jo aldri ferdig  ;D
 
Tilbake
Topp