Skylleprogram i Beer Brew 30 Automatic.

Hei.

Jeg hadde mitt første brygg igår. Pale Ale, pakke fra Ølbrygging.no
I oppskriften står det mesketid 60 min, utvask på 78 og koketid 60 min.

Beer brew 30 Automatikk har som dere sikkert vet sine forprogrammerte faser, der utvask ligger inne som fase 2 med 60 min på 78 grader hvor man skal sirkulere vørtelen.

Hvor vanlig er det å ha utvask i 60 min? Jeg har inntrykk av at man etter mesk, løfter silkaret og skyller når man øker temp på vørtel til 100 grader. Hvorfor står ikke det da ikke i oppskriften at man skal skylle i 60 min? Men det er vell bare en fordel å sirkulere vørtel lenge å få løst opp sukker?
 
Forprogrammert faser? Hvorfor det?

60 minutter utmesk er totalt unødvendig. 5-10 minutter er helt greit.
 
Ja klare ikke helt å se at det andre plasser brukes 60 min på skylling og utvask. Men det er dette som ligger inne i programmet til bryggekokeren fra beer brew. Spennende å se om andre har synspunkter.
 
Ja klare ikke helt å se at det andre plasser brukes 60 min på skylling og utvask. Men det er dette som ligger inne i programmet til bryggekokeren fra beer brew. Spennende å se om andre har synspunkter.
Tror de fleste er enige i at 60 minutter på utmesk temperatur er helt unødvendig. Hvis det er snakk om å bare resirkulere ved den temperaturen i en hel time, før skylling.

Men du kan vel programmere et eget meskeprogram?
 
Jada.. Man kan justere programmene slik man selv vil. Snodig at man ikke har en kortere utmesk tid i standard innstillingene. Da gjør jeg nok det ved neste brygg. Spare man litt tid. ;):beercheers:
 
Tilbake
Topp