Hei. Etter å ha blitt litt interessert i å prøve å lage øl så tenkte jeg å smake på litt andre sorter enn tuborg som jeg alltid kjøper for å finne ut hva jeg skal prøve å lage. Ser at mange liker og lager IPA. Jeg har aldri hørt om det før, men kjøpte en flaske med Snake Dog IPA på bunnpris. Syntes den smakte helt forferdelig Det var en slags "fruktsmak" som jeg ikke mener hører hjemme i øl. Da jeg driver og vurderer hva neste brygg skal bli(hadde muligens tenkt på en IPA pga populariteten den har her på forumet) så lurer jeg på om den flasken representerer en vanlig standard IPA, eller om det var et eller annet heksebrygg av en annen verden jeg hadde kjøpt og som ikke kan kalles en standard IPA?
Begynner å lure litt på om det kanskje er humlesmaken jeg ikke likte? Jeg er ingen ølkjenner og har faktisk ikke peiling på hvordan aromaen eller smaken fra humlen er. Har feks en vanlig tuborg noen smak/aroma av humlie i seg? Hvilken ølsort som man får kjøpt har mest smak av humle, så kan jeg kjøpe bare for å lære meg litt om hvordan den smaker :skitbra:
Begynner å lure litt på om det kanskje er humlesmaken jeg ikke likte? Jeg er ingen ølkjenner og har faktisk ikke peiling på hvordan aromaen eller smaken fra humlen er. Har feks en vanlig tuborg noen smak/aroma av humlie i seg? Hvilken ølsort som man får kjøpt har mest smak av humle, så kan jeg kjøpe bare for å lære meg litt om hvordan den smaker :skitbra: