Søker innspill på min reste stout

heisann!
no er tiden inne for å rydde i skap og hyller, har lekt lenge med tanken om å lage en stout.
og dette kan passe bra med det jeg har i småposer rundt om i huset. jeg poster min egen komponerte oppskfrift, så håper jeg kloke hoder forteller meg om dette blir bra eller dårligt :D

13.0 kg Pale Ale 81 %
1.0 kg Chocolate Wheat 6%
0.6 kg CaraMunich I 3%
0.6 kg Carafa I 3%
0.4 kg Pale Wheat 3%
0.3 kg Flaked Wheat 1%
(har en hjemme brennt malt jeg kan supplere med)

Humle jeg har som bør brukes så fort som muligt er: Chinook og East kent golding, har og cascade og citra om det kan hjelpe. jeg har ikke bestemmt meg for hvor og når og hva jeg skal tilsette :D
er jo som sagt rester dette. evnt så kan jeg vente om det er noe som er kritiskt i oppskriften min. ferdig fermantert skal det bli 3x18L med høyde for att jeg lar bunnfallet ligge.

boil size 68,5l
batch size 57l

blir ikke så værst denne :) jeg ville lagt til den hjemmebrente malten ca 0,5 kilo om du har. Chinok som bitterhumle, cascade og eller EKG på resten. Med en OG rundt 1060 så en IBU rundt 60 bør passe. Lykke til

Kjør 35 ibu på 60 min med chinok så tar du 20 ibu på 20 min med Cascade/EKG og 5 IBU med Cascade/EKG på 5 min

i will do that :D litt rart for meg når du snakker om IBU isteden for gram, men jeg finner nok utav det :D takk for hjelpen mate!

Har ikke alfasyre inholdet i humlen eller OG så det finner du ut med bryggekalkulatorer Anbefaler Beersmith

helt klart, på tide å legge seg no! takk for hjelpen :D denne blir brygga slik som avtalt her. skal bli spennende.

Tilbake
Topp