• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

SOLGT - Planer om å bygge HLT?

Jeg forstår,
Blir handlelisten noe som dette kanskje?


1 Coil (Størrelse?)
2 varmeelement 3500 watt? (Jeg har en egen 16 amp kurs jeg kan avse til prosjektet)
2 pumper ( noen preferanser på hvilken?)
1 styreskap med innmat ( må prøve og finne en ferdig laget på nettet) Kanskje du vet om et sted?
1. Kokekjele på 50 liter

Jeg tror jeg skal få til det meste av dette selv, men styreskapet-elektronikk tørr jeg ikke prøve meg på, og hvor er det folk kjøper dette fra? tenker først og fremst på coilen og varmeelementene.
Beklager masingen.

Mvh. Love
 
Det er mange måter å gjøre dette på, og dersom du ønsker integrerte varmeelementer i kjele med styring og HERMS i HLT, er trolig #Haugen rett mann å spørre. Jeg har selv handlet av ham og han leverte prima vare :)
MEN du kan også gjøre dette enklere.
Med to eller tre kjeler med kran, og en eller to kokeplater, har du et litt mer manuelt system som kan utvides med PID over tid.
Jeg bestilte nettopp en 'analog' induksjonsplate som skal styres av en PID (anbefalt av #SturlaP som fikk kjøpt den til ca 2000 inkl forsendelse og avgifter). Fra før har jeg en analog Rommelsbacher som jeg kjøpte for 700 (nå 999), og en digital induksjonsplate Caso PRO3500.
Jeg slipper da og lage hull til elementer, noe som forenkler rengjøringen hos meg. Styring kan gjøres helt manuelt, eller du kan utvide med PID på de analoge platene dersom du fremdeles ønsker det.
Det er etter hvert populært og lage mini-HERMS systemer i stedet for store HERMS integrert i HLT. Se #uggabugga sin fantastiske DIY for inspirasjon.
Som sagt er det Haugen leverer svært bra, men jeg ville bare fortelle at det finnes mange måter, og at det ofte lønner seg å brygge litt før du bestemmer deg for den endelige løsningen.
 
Tusen takk for innspillet msevland, jeg har tenkt litt på det systemet også, men jeg ønsker det "ryddigt" iforhold til oppsettet og jeg føler HLT systemet er ryddigere en masse ulike frittstående komponenter. Idag bruker jeg så mye tid på å sette opp alt med brennere,termometere og diverse at jeg føler det blir litt ork og sette igang en batch. Det vil jeg vekk fra, da jeg helst vil brygge.
 
... enig i at det blir ryddig, og som jeg skrev - leverer Haugen prima vare og alltid gode anbefalinger til andre steder på nettet.
 
Tilbake
Topp