• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Til Salgs HLT med ymse muligheter

Rolf

 
Har stående en HLT, bygget på den tiden det ikke var noen gode alternativer, og på en tid da jeg hadde store planer om å bygge noe halvautomatiserte greier basert på litt forskjellig elektronikk. Vel, jeg har blitt voksen og tiden er knapp.

Elektrikere bør ikke lese videre, de kommer til å få vondt langt inn i sjelen av dette.

Utgangspunktet er en Biltema-kjele, med varmeelement på 2000 watt, eller muligens 2500 watt, PID og nødvendig sensor. Koblet alt selv, så er vel langt fra godkjent, ingen uhell så langt, men neppe for deg med ti tommeltotter.
Da jeg sveiset fast festene til bunnrammen tenkte jeg ikke på at jeg ødela de rustfrie egenskapene på kjelen, så har blitt noen rustflekker på innsiden, men det er ikke akkurat noe problem.
En grov oversikt over de mest sentrale delene.
Kostpris på rundt 1700, men håper på ingen måter å komme i nærheten av det.. Særlig med tanke på at Grainfather har en ferdig HLT som ser mye fetere ut enn denne til 1400 kroner. Dog, det finnes ikke maken til denne! Kom gjerne med bud, eventuelt på deler som er av interesse. Er mange nok interessert i ulike deler kan jeg sikkert dele opp.

Siden jeg må ha en prisantydning i annonsen. 800 kroner? Høyere bud er selvfølgelig også velkomne... :)

Kan gjerne putte med en Arduino Uno, to LCD-paneler på 4*20 tegn og noen andre kontrollerdingser for disse panelene. 200 kroner ekstra, og de følger med! Kan brukes som et utgangspunkt for et oppsett med OpenArdBir, jeg siktet meg inn på bruk av HABS – Halfluck Automated Brewing System i sin tid, men kom aldri så langt...

Litt praktisk
Jeg holder til i Oslo og jobber i sentrum, gode muligheter for overlevering og slikt både her og der. Ta kontakt, så avtaler vi. Sende via posten er siste utvei, jeg er lat.. ;)

IMG_4825.jpg IMG_4826.jpg IMG_4827.jpg IMG_4828.jpg IMG_4829.jpg2016-11-21 18.40.27.jpg
 
Tilbake
Topp