• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

SOLGT150 liters bryggeri til salgs kr16000.-

image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg vurderer å selge mitt 150 liters bryggeri.
Anlegget består av 2 tanker på ca 130 liter og en koketank på ca 175 liter..
Det er en Pid styrt 2" rimstube på 3 kw med hurtigkobling til mesketanken så temperaturen holder seg stabil uten og isolere tanken. Silbunn i mesketanken.
Det er camlock på alt av slanger.
Det er 2 stk Iwaki md 15 pumper på anlegget, en til meskingen og en til skylling. Den ene pumpen flytter oppvarmet vann opp i mesketanken samtidig som den andre pumper ut av mesketanken og over i koketanken.
Koking og oppvarming av vann blir gjort med et kraftig gassbluss på mellom 80-100 kw så det tar ikke lange tiden å koke 150 liter.
Det følger med en 12 mm spiralkjøler på 25 meter.
Er åpen for bud.
Holder til i Arendal.
 
Sist redigert:
Flott anlegg. Du skriver ikke om det fungerer godt eller ikke, men regner vel med det? Ser ut til at en kan tippe kjelene for rengjøring? Dette er i så tilfelle genialt :) Går det greit å lage halve batcher med dette? Om du legger sammen pris for selvkost utstyr + et bidrag for arbeidstimer er du vel ikke langt fra der du skal være? Hvor du er i verden spiller kanskje også inn da transport av dette er ganske heftig.
 
Det er montert tipp fester på tankene så det er bare å tippe tankene og spyle de reine. Anlegget fungerer veldig bra og det skal gå greit å halvere batchene. Jeg har aldri brygget noe mindre enn 100 liters batcher. Glemte å skrive at jeg holder til i Arendal.
 
Tilbake
Topp