Går det ann å søte opp cider med lactose?
Ser for meg at cideren jeg satt bli veeeeldig tørr...
Ser for meg at cideren jeg satt bli veeeeldig tørr...
Ble det da som sirup nesten? Hvordan blander dette seg ?jeg tok to liter med eplejuice og kokte det inn til ca 2 dl. Dette ble litt for søtt til de ca 19 l cider jeg hadde på fat, merket ikke noe særlig til ettergjæring på fatet men da sto det jo kaldt helle tiden.
Hvor mye bruker du pr. liter?Jeg brygget cider på eplejuice og søtet den før fatning med Stevia. Settes så til noen mnd. med lagring for å få utvikle seg litt.
Ja, men ikke som honning, det kan hende jeg faktisk ikke reduserte så mye som jeg antok først men jeg ristet på fatet for å blande det.Ble det da som sirup nesten? Hvordan blander dette seg ?
Vil tro jeg går for maltodekstrin, koke opp en liter vann å blande inn pulveret.
Noe forslag til mengde maltodekstrin til en 20 liter cider laget på kaldpressede epler fra hagen?Maltodekstrin funker bra til søtning.
Nope, ingen anelse dessverre. Men Beersmith har maltodextrin under "Grains". Det er vel fullt mulig å kalkulere det.Noe forslag til mengde maltodekstrin til en 20 liter cider laget på kaldpressede epler fra hagen?