Speidel Braumeister Temp Error

Hei
Kjøpte en Speidel av Rune Toft som han hadde kampanje på facebook. Denne fikk jeg aldri noen kvittering på og han nekter å svare på telefon eller mail. Noen flere som kjenner seg igjen?

Vel jeg har vært uheldig og hatt noen problemer med temperatur (hoppende og temp error)

Jeg tok kontakt med Petit agentur og Speidel og jeg fikk ettersendt en temp probe. Dette kurerte den hoppende temperaturen men i manuel mode fikk jeg ofte "Temp Error" jeg kjørte 2 brygg i oppskrift modus og alt gikk fint.

Var innom brygg selv på sofienmyr og de oppgraderte til seneste firmware for meg. Tusen takk Brygg Selv :)

3dje brygg i oppskrift modus fikk jeg igjen temp error mens jeg varmet opp vannet. Kjørte flere reset av kontroll panel samt sjekket kontroll probe igjen. Men temp error kom igjen og igjen.

Har nå på nytt tatt kontakt med Petit som tar tak i dette for med. Tusen takk PETIT hvis dere leser dette.

Så dette er vel mest for å gi andre litt info rundt Temp Error hvis det skulle dukke opp hos andre

Jeg har lest litt på forum og det kan se uit som dette gjelder den første batchen av 2015 modellene og løsningen ser ut til å være å returnere panelet for en fiks hos Speidel.
 

Vedlegg

  • 2015-12-05 09.18.51.jpg
    2015-12-05 09.18.51.jpg
    135,3 KB · Sett: 172
Frakobling av alle kabler og sjekk av koblinger uten feil funnet, sjekk av varmeelement ingen feil funnet. Koblet alt sammen igjen og dette kurerte temp error for denne gang.

Har kjørt 2 dummy brygg i oppskrift modus uten feil, samt testet i manuell modus.

skal oppdatere på nyåret.
 
Jeg skjønner ikke helt dette med Rune Toft og hobbybryggeren.no. Driver han fortsatt på og selger ting på nettet ? Ser at han står fortsatt som eier av hobbybryggeren.no , noe som er litt merkelig i og med at det "firmaet" liksom ble solgt for lenge siden. Så han driver muligens fortsatt å svindler folk som kanskje ikke har fått med seg at han er en svindler ?
 
Har fått temp error selv, men dette skjer når jeg varmer opp vann uten å bruke pumpen... med pumpen på får jeg aldri denne feilen.
 
Temp error feilmeldingen vises hvis Braumeisteren forsøker å øke temp - uten å registrere økning etter et gitt tidspunkt(180 sekunder var standard - dette er nå endret til 240 sekunder.)

Før de endret tidspunktet dukket denne ofte opp i hytt og pine men ser ut som det hjalp å øke responstiden.
 
Har også problem med Temp Err når jeg forsøker å varme vann i manuell modus. Har vært i kontakt med både Bryggselv og direkte med Braumeister om dette uten at problemet har løst seg. Har nylig oppgradert til siste versjon av FW, men problemet er fortsatt der. Har også fått tilsendt nytt panel. Har fått forklart at denne feilmeldingen vises dersom kontrolleren ikke oppfatter at temperaturen stiger tilstrekkelig når varmeelementet er slått på. Problemet kan omgås ved å kjøre pumpen mens man varmer vannet.
 
Sitter med en ny Speidel 20L der det også er styr med tempen. På første bryggeforsøk i oppskriftmodus føk tempen opp til 72 selv om den var programmert til 65. I manuell modus har det kommet opp temp error melding men foreløpig ikke når pumpen går. Har ikke reklamert på noe enda, men bør jeg oppgradere noe i maskinen selv om den er helt ny? Skal uansett kjøre gjennom et program for å teste temperaturkontrollen igjen før jeg foretar meg noe. Bra å kunne lese tips her!
 
Reklamer!! Send skiten tilbake,og forlang å få vare uten feil! Altfor mange sliter med dette, og fabrikken må,ikke slippe unna med det! Send maskinen tilbake med en skikkelig verbal kilevink på kjøpet!
 
Gammelt tråd her, men fortsatt aktuelt:
Bm 50, andre generasjon, ikke plus (2016 modell tror jeg):
Få temp error i kokefasen. Å koble stømmen av for 1-2 min fikser problemet, men etter ca 5min så øker temp plutselig til ca 112 også kommer temp. error melding. Dette skjer kun i kokefasen, ikke i mesk. Er ikke særlig varmt i bryggeriet og godt lufting.
Synes det er rart at alt virker normalt og viser rett temperatur etter hard reset, men gi feil etter ca 5 min.
Tipps?
 
Tilbake
Topp