Spørsmål om fatutstyr

Hei. Tenker på å investere i corneliusutstyr og trenger tips.

Et alternativ er komplett pakke fra petit til 3100,-

Jeg har sodastream maskin med to co2-flasker som jeg kan bruke. Tenkte da på flexitapper, co2-regulator, overgang til sodastream og brukte corneliusfat. Er det mer jeg trenger?

Hvor lenge holder en sodastreampatron? (hvor mange fat kan man karbonere og tappe)

Jeg vil ha mulighet til å tappe fra to fat samtidig, må jeg da ha regulator med to utganger?

Du trenger ikke en regulator med to utganger, men du trenger å splitte gasslangen slik at du kan koble til 2 fat. Dersom du skal forskjellig trykk på de to fatene må du ha en regulator for hvert fat.

Har et 85 cm kjøleskap der jeg trodde jeg ville få inn 3 fat. Men det går bare inn 2. Så min lærdom er at du ikke bør kjøpe et tappetårn med 3 kraner for et slikt skap :). Det holder med 2 kraner. Evt kjøp tårnet etter at du har prøvd hvor mange fat du får inn i kjøleskapet. Dette var dog et 60 cm skap for INNBYGGING som kanskje er litt smalere; Og det er også regulatoren i skapet som kommer i veien som jeg kanskje kunne flytta. men gidder ikke det.

Tilbake
Topp