Jørn Hammerud skrev:Jeg har et lite kjøleskap (plass til ett gjæringskar) med et 100W varmeelement i. Det fungerer veldig fint, og jeg opplever ikke at STC-en jobber mye for å holde en stabil temp. Når den har trugget riktig temp, holder den slik i mange timer.
ingeborgkarioline skrev:Jørn Hammerud skrev:Jeg har et lite kjøleskap (plass til ett gjæringskar) med et 100W varmeelement i. Det fungerer veldig fint, og jeg opplever ikke at STC-en jobber mye for å holde en stabil temp. Når den har trugget riktig temp, holder den slik i mange timer.
Hvordan har du montert det 100W elementet i kjøleskapet ? er det et slikt fra Ebay?
Jørn Hammerud skrev:ingeborgkarioline skrev:Jørn Hammerud skrev:Jeg har et lite kjøleskap (plass til ett gjæringskar) med et 100W varmeelement i. Det fungerer veldig fint, og jeg opplever ikke at STC-en jobber mye for å holde en stabil temp. Når den har trugget riktig temp, holder den slik i mange timer.
Hvordan har du montert det 100W elementet i kjøleskapet ? er det et slikt fra Ebay?
Jepp, fra ebay.
Jeg boret et hull i veggen, og håpet at det ikke var noen viktige kanaler eller kabler der. I følge mine el-kyndige venner er det stort sett ikke det i sideveggene. Det ser slik ut:
ingeborgkarioline skrev:Er det mulig og få se et bilde av hvordan jord er montert på elementet?
IK
Tja......har gjæren så godt av å kjøre berg og dalbane i 2 uker.
+-1grad er jo litt.
Jeg kjører min på toleranse 0.3 grader.
På nylige brygg svingte den da fra 9.0 til 9.3 grader i halvtimessykluser. Kjøleskapet brukte ca 5min på å få den ned igjen til 9.0.
Hadde jeg gitt +-1 grad, så ville den svingt fra 8-10 grader. er jo 20% forskjell det, i forhold til mine 3%