Stc 1000 som har sluttet å virke

Bjørnar E

Norbrygg-medlem
Da jeg kom hjem i går så var det å lage mat og etter det var over,så fikk e løst på en øl og skule en tur på do før jeg skule tappe øl.Når e går forbi kezzen så ser e lys på poverlampa og tenker dete er ikke sån det skal være så e tar en titt på stcen og der ser e -17 og noe.Temsenson ser ut til å virke så det etter de e skjønner at den får strøm hele tidenEr det noen som har opplevd det og kan si noe om det,e har kjøpt en ITC310T.Nu har e tømt ut 14 flasker som sprang lekk da korka ikke tålte den tem,og er redd for 2fat med øl har gått til en vis plass.Tror dere at det kan være noe å drikke,smaket på noe av det som var på flaske og det var ikke mye å snakke om.E har tatt strømen fra den
 
Kan være at releet har hengt seg opp slik at den står på hele tiden?

Vil ikke tro det er noe problem med fatene bare tine ølen og sette de til riktig temp igjen.

Godt ikke fatene gikk i stykker da.
 
Det er jeg også redd for kan skje i keezeren så jeg har flere ferdigkoblede stc-1000 liggende på lager. Bare å bytte hele boksen og koble til så er alt på stell igjen
 
Burde egentlig ha en safety switch. Tilfelle dette skjer så bryter strømmen på en satt temperatur.

Et enkelt termostat og en kontaktor vil gjøre jobben.
 
Kan være at releet har hengt seg opp slik at den står på hele tiden?

Vil ikke tro det er noe problem med fatene bare tine ølen og sette de til riktig temp igjen.

Godt ikke fatene gikk i stykker da.
Tror du at det releet kan fixet med at strøm blir tatt en stund og så sett på strøm.Det e tenker på er en 0stiling.
 
Noen STC-1000 har mulighet for 2 tempsensorer.
Selv om bare 1 sensor er installert så kan softwaren ha støtte for 2.
Dersom STC-1000 er slått på og du trykker kort på power-knappen, så slås den over til å lese tempsensor nr 2 (som du sikkert ikke har). Da kan slike ting skje. Du ser at den slår over på sensor nr 2 dersom en av de røde diodene øverst i displayet slukkes, og en ny, litt lenge til høyre tennes.

Det er ikke dette som har skjedd?
 
Tilbake
Topp