Stout

Hei!
Det er sommer og mange har sikkert ferie, da er det vel 3 eller 4 uker med brygging??
Så må jeg spørre dere til råds igjen. I helgen hadde jeg besøk av ølinntreserte personer(mine gode venner), jeg vil nesten kalle dem for ølhunder.
Da måtte selvfølgelig alle øltyper på bordet. Jeg tenkte at de bare ville smake en flaske av hver slag, (hadde 4 typer), men dengang ei, det ble et stort innhogg i min lagerbeholdning. Det kom store ord om hvor godt ølet var, og jeg ble selvfølgelig stolt og glad for de gode ord, mens jeg lå der oppe på de rosenrøde skyene og kikket ned på dem, spurte jeg full av overmot, om det var en øltype som de syntes om, og som jeg kunne brygge? Da var svaret fra den mest rutinerte ølhundene, "Stout" det ville han gjerne at jeg prøvde meg på.
Men som den grønne mann jeg er, så har jeg hørt om Stout, men hvordan en god skal smake, har jeg ikke peiling på.
Da er jeg ved spørsmålet, er det noen som har fått hyllest og stående ovasjoner for Stouten de har brygget? Kan jeg da folde mine hender og krype bort, kysse dine sko og be om en oppskrift ?  ::)

Det er en glimrende artikkel om stoutbrygging i medlemsseksjonen.   ;D ;D
Oppskriftene til Gahr pleier jo ha godt rykte på seg :)

Det skal jeg, Har lest Gahr sin artikkel, meget bra. Det blir vel å gå for en av de han beskriver, vil jeg tro.
Takk for svar.  :yes:

Tilbake
Topp