sukker eller trykksetting med CO2 på corneliusfat?

Bruker kun Co2 på fat. Det er lettere og en har mer kontroll. Tar et par-tre dager og så er det klart. Eneste er at ølet får en modningsperiode på et annet vis enn ved tvangskarbonering som kan påvirke smaken, men mine brygg har alle blitt supre så jeg vurderer ikke å bruke sukker.
 
Torga skrev:
Larzan skrev:
Så hvis det koster f.eks. 200,- å fylle en 6kg flaske CO₂, så koster det ca 4,- å karbonere og servere fra et fat. Skal aldri vurdere sukker igjen :)


Vi betaler 250kr bare for å få fylt, og CO₂ koster 80kr pr kilo (dette varierer så klart) = sum 730 kr for å fylle en 6 kilos flaske. da regner jeg ikke med 20 mil kjøring.

Igjen. for begrensede volum så er det absolutt ikke nødvendig med sukker. Alt blir uansett en vurdering av kostnad v.s nytte

Fyller ikke dere selv noe ?
 
Weholt skrev:
FYI: betalte 350,- for å fylle opp 10kg CO₂ flaske.

med en pris på 80 kr pr kilo CO₂. så har du gjort en god handel. Del gjerne med andre hvor og hvordan ( Nå skal det sies at de som driver med service på co2 apparater sikkert kan selge "Brukt" gass billig


@Demmo Joda. Nå fyller vi selv, Men vi må forsatt betale 80kr/kg CO₂ fra leverandøren
 
Tilbake
Topp