Super atomic turbogjær med div tørkede frukter.

Hei. Er nybegynner på hjemmelaget vin. Har satt en del ferdige kit fra europris det siste året, med hell. Alle har faktisk blitt veldig bra etter forutsetningene. Nå har jeg satt en 25 liter med super atomic turbogjær og tilsatt 6 kg sukker, en pakke tørkede aprikoser, en pakke tørket mango, en pakke rosiner og en pakke tørket fersken. Alle fruktene kjøpt på REMA. Har også tilsatt litt sitronsyre. Etter gjæring er planen gjærstopp og deretter klaringsmiddel.
Er det noen her på forumet som har noen formening om dette kan bli en brukbar vin???? Skal omstikke den 2 ganger. Setter stor pris på ærlige svar
 
Nei, det tror jeg blir helt krise som bare vil passere svelget til en russekohort litt utpå kvelden.

Vin er vanskelig å få til om du har tilgang til kvalitetsvindruer rett fra vinmarka. Alt annet tror jeg er dømt til total katastrofe.
 
Det høres helt forferdelig ut. Om jeg skulle brukt frukt i vin (eller øl) ville jeg nok brukt frossen frukt eller fruktpuré (vet ikke om Europris har dette, men mange bryggebutikker har fruktpuré).
Ved å bruke tørket frukt vil jeg tro du får mye søtsmak men ikke noe syre (men du har jo sitronsyre).

Men støtter absolutt at du prøver, kanskje du liker det?
 
Hei. Er nybegynner på hjemmelaget vin. Har satt en del ferdige kit fra europris det siste året, med hell. Alle har faktisk blitt veldig bra etter forutsetningene. Nå har jeg satt en 25 liter med super atomic turbogjær og tilsatt 6 kg sukker, en pakke tørkede aprikoser, en pakke tørket mango, en pakke rosiner og en pakke tørket fersken. Alle fruktene kjøpt på REMA. Har også tilsatt litt sitronsyre. Etter gjæring er planen gjærstopp og deretter klaringsmiddel.
Er det noen her på forumet som har noen formening om dette kan bli en brukbar vin???? Skal omstikke den 2 ganger. Setter stor pris på ærlige svar
Turbogjær er kun ment til sats (som senere skal destilleres, ulovlig i Norge ), og har ingenting i vin/øl å gjøre. Pakken er proppfull med gjær, sitronsyre og gjærnæring.
 
Tilbake
Topp