Nå stanger jeg hodet i veggen
. Har brygget i 13 år og aldri hatt problemer med ølet. Men denne vinteren har alle lager brygg gått i dass. Ølet smaker surt . Har prøvd med ekstra renhold og ekstremt fokus på alle trinn med renhold og hele pakka. Har aldri kjølt ned vørteren så den tappes i gjæringskarene rett etter kokingen så der er det dobbel sikring mot uønsket små troll. Bruker Fosforsyre 75 % til renhold. Gjør de samme tingene som jeg alltid har gjort. Bruker S23 som gjær.
Men lager ølet ender opp surt. Fargen er gulaktig , lite eller ingen kullsyre og smaker sitron.
Hvis det er bakterier som er problemet burde vel FG målingen viser tall nærmer 1000 men den er helt normal . Løser opp sukkeret i kokende vann når jeg tapper så det kan jo ikke være problemet.
Gir opp snart. 500 liter øl har gått rett i dass
.
Noen som har peiling på hva som går galt ??????
Tore
Men lager ølet ender opp surt. Fargen er gulaktig , lite eller ingen kullsyre og smaker sitron.
Hvis det er bakterier som er problemet burde vel FG målingen viser tall nærmer 1000 men den er helt normal . Løser opp sukkeret i kokende vann når jeg tapper så det kan jo ikke være problemet.
Gir opp snart. 500 liter øl har gått rett i dass
Noen som har peiling på hva som går galt ??????
Tore