Sveising av vvb

noen her som har kontroll på sveising, og vet om det er enkelt å sveise bein på varmtvannsberedere med pinner? Eller om jeg MÅ bruke annen metode...
 
Med forbehold om at jeg ikke er noen stor sveiser, så ville jeg anbefalt et TIG apparat.. Regner me tanken er rustfri, og man brenner fort igjennom med pinner..
 
Nei kontroll har jeg ikke men jeg har brukt pinner til slik sveising.
Ø 2mm pinner og noe på baksiden (f eks en aluminium platebit) som mothold så brenner du ikke så lett gjennom.
Det er forskjell på veggtykkelse i vv beredere. 1,5mm tykkelse er vanskelig for meg med pinner. 2mm går greit.
-Er bare hobbysveiser.
 
Skal gå greit med pinner..her enn dagen kappet jeg toppen av en 150 liter vv tank(1,5mm vegg),kortet den inn 20cm og sveiset på toppen igjen med pinner..bare å finne rett strømstyrke så går det på et vis..

Fyll en brød pose med vann og hold på baksiden,det bør hjelpe på...den vil ikke smelte..
 
Skal gå greit med pinner..her enn dagen kappet jeg toppen av en 150 liter vv tank(1,5mm vegg),kortet den inn 20cm og sveiset på toppen igjen med pinner..bare å finne rett strømstyrke så går det på et vis..

Fyll en brød pose med vann og hold på baksiden,det bør hjelpe på...den vil ikke smelte..
Hva med å fylle tanken med vann og så sveise, eller vente til vannet har fryst til is?
 
Funker det m en pose vann så kanskje det holder å fylle opp tanken med vann opp til over der man sveiser også?
 
Kanskje en ballong eller gummihanske er bedre enn en plastpose?
Det jeg tenker på er at hvis man er uheldig og brenner gjennom så kan kanskje slike kunne trykkes hardere mot plata og smeltebadet faller ikke ned. Med en aluminium platebit skjer ikke dette.
Antar det ikke sveises under opp :)
 
Tilbake
Topp