Hei alle!
Er ein litt erfaren bryggar. Har laga 7 brygg, dei to siste med berre malt, dei fyrste med ekstrakt. Bruker oppsett med varmtvannstank (gjæringskar m/vasskokarelement), kjøleboks, kopparsil (røyr med hakk), hevert. Bruker også gjæringskaret til å koke i.
Det fyrste brygget, eit ljost ale etter oppskrift frå Huub, vart veldig bra.
Det andre derimot, vart misslykka. Brukte oppskrifta på Wieses ale som eg fann på forumethttp://norbrygg.no/forum/index.php/topic,1295.msg7758.html#msg7758, men modifiserte den litt etter gefül og dei ingrediensane eg hadde. (noko som eg trur eg ikkje skal prøve igjen...)
Originaloppskrift:
Navn på brygget: Wieses ale
Øltype: pale ale
Brygger: Arild Tandberg
OG: 1.046
FG: 1.010-1.012
Farve (beregnet): ? EBC
Beregnet bitter: IBU
Vørtermengde: 500 l
Malt & sukker
120 kg 92 % pale malt ? EBC
10 kg 8 % krystallmalt ? EBC
Meskeskjema
ingen info, men prøv ettstegsmesking på ca 65 °C i over en time
Humle
500 gram Northern Brewer 9,6 % alfa koketid 60 min
500 gram Fuggles ? % alfa pellets koketid 15 min
500 gram Fuggles ? % alfa pellets koketid 2 min
Krydder og andre tilsetninger
? gram Irish moss koketid 15 min
Koketid
Total koketid vørter: >= 60 min
Gjær
Betegnelsen på gjæren: Safale S-04 500 gr tørrgjær
Min variant var slik:
Vørtermengde : ca 21 l
Målt OG : 1058
Målt FG : 1008
Malt & sukker
4,8 kg 92 % pale malt ? EBC
0,4 kg 8 % Karamellmalt, mørk ? EBC
Meskeskjema
ettstegsmesking på ca 67 °C i en time
Humle
30 gram Fuggles ? % alfa pellets koketid 60 min
20 gram Fuggles ? % alfa pellets koketid 15 min
20 gram Fuggles ? % alfa pellets koketid 2 min
Koketid
Gjær
Betegnelsen på gjæren: Safale S-04 11,5 gr tørrgjær
Eg lurer på kva som har skjedd med dette ølet. Eg har ein mistanke om taninar. Det smaker beiskt og er ikkje drikkande. Kjende også denne smaken direkte i vørteren.
Da vi skylte brukte vi vatn på ca 78 grader. Vi brukte nesten 2 timer på dette. Har søkt litt på forumet og sett at ph kan bli for høg og FG kan bli for låg (<1010) og at dette kan gje taninar, sjølv om temperaturen ikkje er over 78 grader. Har eg forstått dette rett? Kan dette vere feilen? Fekk jo OG på 1058 og i oppskrifta står det 1046. Forslag til forbetringar her?
Blir veldig glad for synspunkt, sidan eg skal bryggje i morgon. Da kjem også NRK P2, folkemusikktimen innom, så eg bør ha greie på dette da... (dei får jo sjølvsagt smake det gode ølet, da... men lell, da gut...)
Bjørn Sigurd
Er ein litt erfaren bryggar. Har laga 7 brygg, dei to siste med berre malt, dei fyrste med ekstrakt. Bruker oppsett med varmtvannstank (gjæringskar m/vasskokarelement), kjøleboks, kopparsil (røyr med hakk), hevert. Bruker også gjæringskaret til å koke i.
Det fyrste brygget, eit ljost ale etter oppskrift frå Huub, vart veldig bra.
Det andre derimot, vart misslykka. Brukte oppskrifta på Wieses ale som eg fann på forumethttp://norbrygg.no/forum/index.php/topic,1295.msg7758.html#msg7758, men modifiserte den litt etter gefül og dei ingrediensane eg hadde. (noko som eg trur eg ikkje skal prøve igjen...)
Originaloppskrift:
Øltype: pale ale
Brygger: Arild Tandberg
OG: 1.046
FG: 1.010-1.012
Farve (beregnet): ? EBC
Beregnet bitter: IBU
Vørtermengde: 500 l
Malt & sukker
120 kg 92 % pale malt ? EBC
10 kg 8 % krystallmalt ? EBC
Meskeskjema
ingen info, men prøv ettstegsmesking på ca 65 °C i over en time
Humle
500 gram Northern Brewer 9,6 % alfa koketid 60 min
500 gram Fuggles ? % alfa pellets koketid 15 min
500 gram Fuggles ? % alfa pellets koketid 2 min
Krydder og andre tilsetninger
? gram Irish moss koketid 15 min
Koketid
Gjær
Betegnelsen på gjæren: Safale S-04 500 gr tørrgjær
Min variant var slik:
Vørtermengde : ca 21 l
Målt OG : 1058
Målt FG : 1008
Malt & sukker
4,8 kg 92 % pale malt ? EBC
0,4 kg 8 % Karamellmalt, mørk ? EBC
Meskeskjema
ettstegsmesking på ca 67 °C i en time
Humle
30 gram Fuggles ? % alfa pellets koketid 60 min
20 gram Fuggles ? % alfa pellets koketid 15 min
20 gram Fuggles ? % alfa pellets koketid 2 min
Koketid
Gjær
Betegnelsen på gjæren: Safale S-04 11,5 gr tørrgjær
Eg lurer på kva som har skjedd med dette ølet. Eg har ein mistanke om taninar. Det smaker beiskt og er ikkje drikkande. Kjende også denne smaken direkte i vørteren.
Da vi skylte brukte vi vatn på ca 78 grader. Vi brukte nesten 2 timer på dette. Har søkt litt på forumet og sett at ph kan bli for høg og FG kan bli for låg (<1010) og at dette kan gje taninar, sjølv om temperaturen ikkje er over 78 grader. Har eg forstått dette rett? Kan dette vere feilen? Fekk jo OG på 1058 og i oppskrifta står det 1046. Forslag til forbetringar her?
Blir veldig glad for synspunkt, sidan eg skal bryggje i morgon. Da kjem også NRK P2, folkemusikktimen innom, så eg bør ha greie på dette da... (dei får jo sjølvsagt smake det gode ølet, da... men lell, da gut...)
Bjørn Sigurd