Tappetårn

Hei! Dette er mitt aller første innlegg. Jeg har kommet over et trappetårn som jeg kjøpte. Dessverre klarer jeg ikke å finne ut av hvor jeg kjøper slange som passer til denne og ev. fat. Jeg har Cornelius fat og tenkte å bruke disse men iht. bildene vedlagt ser det ut til at jeg trenger en spesiell slange for å åpne lukke under tapping. Er det noen som vet
upload_2018-10-12_21-17-21.png
upload_2018-10-12_21-16-52.png
Slik ser koblingen til fatet ut men det er mindre viktig (se nedenfor). Er det noen som kjenner denne standarden?
upload_2018-10-12_21-20-13.png
 
Har sett dem, inkl bytte av fat. Det brukes en spesiell fatkobling og en myk (silikon?) engangsslange som trekkes gjennom krana så den går jevnt med krantuppen. Krana presser sammen slangen når den er lukket.
Edit: står det noe merke eller type på tappetårnet eller infoarket?
Edit: kan det være Heineken SmartDispense? I så fall har vel distributører for Heineken de engangsslangene. Burde være kurrant å koble via trykkreduserende slange til Corneliusfat.
 
Sist redigert:
Har sett dem, inkl bytte av fat. Det brukes en spesiell fatkobling og en myk (silikon?) engangsslange som trekkes gjennom krana så den går jevnt med krantuppen. Krana presser sammen slangen når den er lukket.
Edit: står det noe merke eller type på tappetårnet eller infoarket?
Edit: kan det være Heineken SmartDispense? I så fall har vel distributører for Heineken de engangsslangene. Burde være kurrant å koble via trykkreduserende slange til Corneliusfat.

Takker for tilbakemelding. Ja, det er en SmartDispense eller tilsvarende så vidt jeg kan forstå ut i fra frustrert googling. Den har et serienummer m.m. og heter: David Classic Green men jeg har ikke klart å finne noen som selger tilbehør til disse.
IMG_20181012_173648.jpg
 
Tilbake
Topp