Tenker å brygge i helgen, men hva?

kjellebass

Norbrygg-medlem
Jeg har utvasket wlp090 San Diego super yeast og wlp004 Irisih Ale Yeast tilgjengelig. Tidligere brukt til en IPA og en Guiness-klone. Noen som har noen knakende gode oppskrifter som bør prøves ut?

Neste brygget mitt ville vært noe tørt og lyst med littebitt godt med humle, ikke for sterkt, som det går ann å drikke mye av i sommersola uten å bli lei og uten å bli veldig full. Tørsteøl lissom. San diego skulle jo passe finfint der. Og så blir det fort ferdig da!

Ser veldig fin ut, den. Glemte imidlertid å si at jeg tenker kjøre all grain. Kan jeg eventuelt bare erstatte maltekstrakten med Pale Malt? Og trengs i så tilfelle 500 gram honning?
Bare å bytte ut ekstrakt med vanlig pale malt, blir omtrent 4kg malt. Velger du å sløyfe honningen så blir OG litt lavere, om du ønsker å kompensere for det ved å tilsette mer malt eller ikke velger du selv.

Bare å bytte ut ekstrakt med vanlig pale malt, blir omtrent 4kg malt. Velger du å sløyfe honningen så blir OG litt lavere, om du ønsker å kompensere for det ved å tilsette mer malt eller ikke velger du selv.
Takker! Har landet på en Nøgne Ø Porter for WLP004-gjæren, men har lagret oppskriften til en senere anledning.

Tilbake
Topp