Jeg har utvasket wlp090 San Diego super yeast og wlp004 Irisih Ale Yeast tilgjengelig. Tidligere brukt til en IPA og en Guiness-klone. Noen som har noen knakende gode oppskrifter som bør prøves ut?
Ser veldig fin ut, den. Glemte imidlertid å si at jeg tenker kjøre all grain. Kan jeg eventuelt bare erstatte maltekstrakten med Pale Malt? Og trengs i så tilfelle 500 gram honning?
Neste brygget mitt ville vært noe tørt og lyst med littebitt godt med humle, ikke for sterkt, som det går ann å drikke mye av i sommersola uten å bli lei og uten å bli veldig full. Tørsteøl lissom. San diego skulle jo passe finfint der. Og så blir det fort ferdig da!
Ser veldig fin ut, den. Glemte imidlertid å si at jeg tenker kjøre all grain. Kan jeg eventuelt bare erstatte maltekstrakten med Pale Malt? Og trengs i så tilfelle 500 gram honning?
Bare å bytte ut ekstrakt med vanlig pale malt, blir omtrent 4kg malt. Velger du å sløyfe honningen så blir OG litt lavere, om du ønsker å kompensere for det ved å tilsette mer malt eller ikke velger du selv.
Bare å bytte ut ekstrakt med vanlig pale malt, blir omtrent 4kg malt. Velger du å sløyfe honningen så blir OG litt lavere, om du ønsker å kompensere for det ved å tilsette mer malt eller ikke velger du selv.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.