Tips til andre brygg?

Tenker jeg skal sette mitt andre brygg på torsdag eller fredag. Jeg har en BeerBrew 30, har brygget en IPA som godgjør seg på flasker nå. Foreløpig er jeg mest opptatt av å lære prosessen, men det betyr ikke at jeg ikke ønsker å brygge himmelsk øl. Jeg lurer helt konkret på om noen kan tipse om gode oppskrifter til enten en porter eller en hveteøl (svart-hvitt-tenkning her, ja). Jeg har søkt rundt i forumet, og problemet er for så vidt ikke å finne oppskrifter, men ønsket om et vellykket brygg gjør at jeg lurer på om det fins oppskrifter som egner seg mer for nybegynnere enn andre oppskrifter? Skal på Vestbrygg for å handle inn ingredienser en av de nærmeste dagene...
 
Kjøp hos Vestbrygg boka 'Brewing Classic Styles (Jamil Zainasheff og John Palmer) 269,-'.  Da har du en bra samling oppskrifter å starte med.
:brygging:
 
Huub skrev:
Kjøp hos Vestbrygg boka 'Brewing Classic Styles (Jamil Zainasheff og John Palmer) 269,-'.  Da har du en bra samling oppskrifter å starte med.
:brygging:

:skitbra:
 
Hehe. To personer på Norbrygg kan neppe ta feil, så navnet på boken er notert på handlelisten. Takker!
 
Hugo Ivan skrev:
Hehe. To personer på Norbrygg kan neppe ta feil, så navnet på boken er notert på handlelisten. Takker!

Hvis du har en ipad eller Kindle, så er den å få på amazon som elektronisk utgave også. Veldig greit å lese den der også...
 
Tilbake
Topp