Tips til epoxy på gulv

Right. Det blir uansett kun ett lag for meg nå så får vi se hvor lenge det varer. Står at det må brukes ila 40min men at lag nr to skal påføres et døgn etter.
 
For meg fikset dette seg av seg selv. Malte først et lag ( ca 18 kvm ) Ventet så litt over et døgn og tok strøk / spann nr to. Er veldig fornøyd med resultatet!
 
Spann nummer to? Altså. Du mener pakke nr to? Du kjøpte to stk?

Edit: Nå er det sent. Jeg antar at det ikke må brukes 40 min etter at spannene er åpnet..

Så for meg at man må helle det ene spannet oppi det andre og da må jo alt brukes på en gang. Jeg kan sikkert blande i et tredje spann og så bruke restene til strøk nr to dagen etterpå?
 
Ja regner med at man kan blande i spann nr 3. Sette på lokk på begge spann og bruke resten senere. Tenkte på det samme. Men fikk brukt alt på ett strøk
 
Håper det. Hadde vært fint å fått dobbeltlag på gulvet og singel på veggen ut av det ene kittet mitt. Orker ikke kjøpe et til, flytte fra jobben sin er døvt.
 
Så lenge du ikke blander de to så skjer det ingenting. Herdingen starter først når de blir blandet. Så det går helt fint å blande i det tredje spannet. Prøv å ikke få det på huden. Epoksy er allergifremkallende. Jeg fant det ut på den harde måten. Litt for mye kliss med epoksylim under modellflybygger perioden min.
 
Liten oppdatering for andre som lurer på det samme.

La epoxy for tre dager siden. Gadd ikke slipe eller vaske gulvet eller noe, bare støvsuge sånn ca fire ganger først. Stoffet er genialt. Har klart å søle masse allerede og det er bare å tørke rett opp.
Men, skulle jeg gjort det igjen så ville jeg slipt gulvet og fått det helt flatt, uten at det egentlig er noe problem for minipicomicrobryggeriet mitt, har bare en liten flekk i hjørnet. Men å fått flata helt glatt hadde vært gull, men jeg forventet det, og er egentlig happy.
 
Godt å høre. Tenker å gjøre noe lignende på bryggerommet. Redd for fik, deng og korporlig avstraffelse om det hadde blitt såpeglatt. Madammen insisterer på å vaske klær der når det ikke brygges.
 
Vanskelig å få knipset noe skikkelig med mobilen, men det er vel representativt.

Dere ser at epoxyoverflaten er glattere. Alle de små ujevnhetene i betong-gulvet er mer glattet ut. "Nupper" og slikt er der, men er litt "rundere" så å dra over med en klut eller fille funker.

Hadde gulvet vært slipt på forhånd ser jeg for meg at det hadde blitt flatt og jevnt mer som ei glassplate.

20161008_144356.jpg
 
Hadde gulvet vært slipt på forhånd ser jeg for meg at det hadde blitt flatt og jevnt mer som ei glassplate.
Ettersom betong er det jeg jobber med så ville jeg nok ha flytsparklet gulvet istedet for å slipe, sliping gir deg mye støv. Flytsparkel, som foreks. Uniplan kan du legge helt ned i 5mm tykkelse http://www.mapei.com/NO-NO/Produkte...gg/Gulvsparkel-og-avrettingsmasse/UNIPLAN-ECO. Eneste her er at du må jobbe fort og lage en "forskaling" med skumgummi bånd som selges der du kjøper sparkelet, rundt område du vil sparkle. Da retter det seg av, helt av seg selv. Overflaten blirsom om du stålglatter betongen, altså som en glassplate.
 
Tilbake
Topp