• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Tomflasker

Duckboot

Norbrygg-medlem
Jeg er i gang med å teste ut hjemmebrygging,
men ser det at jeg ikke klarer å grave frem nok tomflasker til min Muntons Nut Brown Ale som står i kjelleren og putrer villig i gjærlåsen sin.
Siden jeg er litt opptatt av å holde utgiftene nede (ihvertfall til jeg blir helt bitt av basillen), så lurer jeg på om noen her:
1. Har tomflasker de vil bli kvitt og/eller selge for en billig penge.
2. Vet om et sted som selger flasker grisebillig.

Oh, og jeg holder til i Oslo, og kan hente.

Du får kjøpt 0,33 panteflasker på de fleste dagligvare-butikker. Kjøp noen ekstra og pant de som er fulle av drit

AudunWS skrev:
Du får kjøpt 0,33 panteflasker på de fleste dagligvare-butikker. Kjøp noen ekstra og pant de som er fulle av drit
Aah - Selvfølgelig.
Håper at dagligvarebutikkene på Bjerke er velvillige.

Alternativt så er det jo bare å høre med en pub eller to som selger øl på flasker, mange av de er nok også glade for å gi bort flaskene fremfor å betale for å kaste.  Anbefaler å prøve å få Erdinger og Kinn Flasker da de er lettere å få av etiketter/lim enn Ægir og Nøgne sine.

Dei Kinnflaskene eg har vore borti har hatt godt øl, men større kork enn vanleg. Sjølv så giddar eg ikkje å halda meg med to typar korkar.

Ja, Kinn benytter 29 mm kapsler, mens 26 er standard.

Stikk på Fyrhuset bar i Kuba-parken, der har de en svær kasse med tomflasker stående utenfor. Bare å forsyne seg..

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Tilbake
Topp