Tomt for WLP004 - Dry Stout

Eller at man sjekker at det skal være 3x igjen før man drar på butikken, men i mellomtiden har noen uten magnetrører vært der og tømt det siste?

Å leke med forskjellige typer gjær er jo i større eller mindre en del av hobbyen, men jeg blir ofte fasinert av hvordan mange bryggerier bruker en eller et fåtall "husgjærstammer" til mange forskjellige stiler. Dette ved å manipulere meskeregime, oppskrifter, gjæringsforløpet og kanskje andre ting og. Når det er sagt er jeg selv et "gjærhode", og jeg er bare en oppgitt kone i fra å ha en 10-12 forskjellige typer i kjøleskapet til enhver tid.

Tyveri er faktisk noe jeg ikke har tenkt på, dersom det er årsaken så synes jeg det er litt flaut at det tilsynelatende er flere naskere i bryggemiljøet enn i den delen av befolkningen som benytter andre "Hent i butikk". Da syns jeg vi bør skjerpe oss. Fikk faktisk beskjed på en av byens bryggeforrettninger at jeg ikke lengre kunne gå å hente humle og gjær inne på kjølelageret fordi de hadde hatt problem med nasking. Der og da ble jeg litt fornærmet, for jeg nasker jo ikke, men det er jo selvfølgelig en mulighet at noen tar seg til rette?
Et par hundre kilo basemalt tror jeg alikevell ikke noen sniker seg ut med.
@Miguel : Da må noen ha stått med de varene i hendene i butikken mens vi sjekket lagerbeholdningen på nett. Har også hatt småtull med hovedlageret.

Tror jeg ender opp med å mene at jeg i de fleste tilfellene har fått ordnet alternative løsninger som har funket og at konsekvensene nok ikke har vært så store, men at det har vært irriterende uavhengig av årsak.

Tilbake
Topp