Tørrhumling av billig kjøpeøl

Kult prosjekt.

Noe som har en idé om hvilket norsk øl som er brukbart til denne typen forsøk? Må vel bli en av lite-versjonene...
 
Det der kan gjøres med de fleste "normaløl"
Selv en helt ok Frydenlund fatøl blir mye bedre med litt humle i en tesil som får trekke noen minutter.
 
Det er forsåvidt sant. Tenkte på det i starten, men det blir et relativt dyrt prosjekt her i Norge. Hadde vært greit med en litt billigere norsk "konkurrent".

Det er forsåvidt fantastisk hvor mye penger Rema tar for det skvipet. Amerikanere som ser det ler seg skakke og rister på hodet...
 
Seidel funker jo greit. Eller et lettøl for den saks skyld :)

Selv bruker jeg selvbrygget Centennial Blonde med hell. Det ble etslags lettøl etter at jeg bommet på OG som følge av at min nye Monster Mill hadde feil innstilling...

--Øyvind
 
Øllevill skrev:
Seidel funker jo greit. Eller et lettøl for den saks skyld :)

Selv bruker jeg selvbrygget Centennial Blonde med hell. Det ble etslags lettøl etter at jeg bommet på OG som følge av at min nye Monster Mill hadde feil innstilling...

--Øyvind

Frekt å hoppen inn her med noe annet men, hva stiiler du mølla på og hvor mange valser har den ?
 
Hei Oddvar.

Det er en MM med to ruller, billigste varianten. Har ennå ikke fått somlet meg til å kjøpe bladmål, så
åpningen vet jeg ikke. Men regner med at det er fabrikkinnstilling.

Kjørte malten gjennom to ganger sist. Det hjalp noe.

--Øyvind
 
Det var en av taverne på forumet her som gjorde det for en stund siden, tror han bare åpnet, puttet på et par pellets og korket.
Det bør vel funke med alle slags øl.

Her jeg bor er det Borg pils som er billigst, tror jeg skal prøve med den.  Så får mitt eget øl litt mer lagringstid  :angel:
 
Da var testing i gang. Litt tilfeldig humlevalg fra frysern, mest for å sjekke "proof of consept".
 

Vedlegg

  • WP_20130826_001.jpg
    WP_20130826_001.jpg
    176,9 KB · Sett: 309
Jeg gjorde dette med noen flasker Tou, og en kjedelig pale ale jeg laget. Funket fint. Sikkert fordel å kjøle ned flaskene først, for å binde opp kullsyra før korken jekkes og humla dumpes(?). Det var heller ikke noe kupp å være for raus med humla, da ble det fonteneøl. Citra og Amarillo ble testet og funket fint.  Det er en grei måte å piffe opp, og bli kvitt øl folk setter igjen.

Sent from my HTC One S using Tapatalk 2
 
Tilbake
Topp