Tri Clamp

Jeg antar at det ikke er mulig å triclampe en Blichmann kjele med diptube, med den løsningen de har rundt dip-tuben? Uansett er det ikke noe som er veldig viktig for meg siden dette er før kok. Men det ville sett særs sexy ut. Da mener jeg med en weldless løsning.
 
Sveiset ja.. Jeg lurer på weldless løsning.

Men, hvordan ville du gjort det med sveiset ferrule?
Har kun TIG sveisede ferruler i alle mine kjeler samt begge FV. Bruker punchout tool for perfekt hull også er det bare å sveise. Null problem
 
Har kun TIG sveisede ferruler i alle mine kjeler samt begge FV. Bruker punchout tool for perfekt hull også er det bare å sveise. Null problem

Jo men vet du hvordan dip-tube greia til blichmann er? Der må du ha en bit på innsiden som passer til dip-tuben. Se for deg en 1/2" gjennomføring som er tjukk, med en oring inni, og der kan du tre inn og låse 3/8" (antar jeg) diptuben deres på innsiden, du låser den mot en egen blichmann-greie som er på innsiden.

Tar alle mine hull med punchout, men akkurat for diptuben til blichmann vet jeg ikke hvordan jeg skulle gjort det.
 
Jo men vet du hvordan dip-tube greia til blichmann er? Der må du ha en bit på innsiden som passer til dip-tuben. Se for deg en 1/2" gjennomføring som er tjukk, med en oring inni, og der kan du tre inn og låse 3/8" (antar jeg) diptuben deres på innsiden, du låser den mot en egen blichmann-greie som er på innsiden.

Tar alle mine hull med punchout, men akkurat for diptuben til blichmann vet jeg ikke hvordan jeg skulle gjort det.
Du må ha en ny diptube. Jeg har laget mine diptuber, men den gang fantes det ikke noe alternativ. Nå har man f.eks denne
http://www.brewhardware.com/ProductDetails.asp?ProductCode=TC15pressfitdiptube
 
Right. Da dropper jeg å triclampe rett på meskekjelen. Orker ikke styre med mer enn jeg egentlig må.
 
Her er forøverig en av mine som jeg har laget av 3/4" ss og to blindlokk

Vis vedlegget 33742

Jeg hadde måtte mikket litt med en Blichmann kjele. Men jeg skal faktisk prøve (får se hvor lenge det varer) å ikke mikk-makke for mye. Jeg har f.eks lovet meg selv å holde dette oppsettet så abolutt enkelt som mulig så lenge det virker og gjør det jeg vil det skal gjøre. Men allerede i sted fikk jeg lyst til å bestille et sight gauge, fordi det så fett ut, men jeg har egentlig ikke bruk for det i det hele tatt pr nå. Jeg tror at jeg forblir mer happy med å følge mine egne retningslinjer for hvordan dette oppsettet skal være. Men etterhvert så sniker det seg inn ting. Føler at jeg bare må holde fokus på det vikrige, og ikke hva som er fett.
 
Jeg hadde måtte mikket litt med en Blichmann kjele. Men jeg skal faktisk prøve (får se hvor lenge det varer) å ikke mikk-makke for mye. Jeg har f.eks lovet meg selv å holde dette oppsettet så abolutt enkelt som mulig så lenge det virker og gjør det jeg vil det skal gjøre. Men allerede i sted fikk jeg lyst til å bestille et sight gauge, fordi det så fett ut, men jeg har egentlig ikke bruk for det i det hele tatt pr nå. Jeg tror at jeg forblir mer happy med å følge mine egne retningslinjer for hvordan dette oppsettet skal være. Men etterhvert så sniker det seg inn ting. Føler at jeg bare må holde fokus på det vikrige, og ikke hva som er fett.
Tc diptube er jo strengt nødvendig når alt annet er tc. Og slett ikke noe ekstrautstyr som sightglass samt at det tc gjør akkurat det du er ute etter, nemmlig å holde det mest mulig enkelt
 
Ja det er det, jeg orker ikke dille med noe som jeg synes funker greit, altså det som skjer på innsiden av meskedunken.
 
Du har selfølgelig helt rett. Tri clamp er noe forferdelig mikk makk

Hvis du leser det jeg har skrevet tidligere så ser du vel poenget mitt med å ikke å bygge om meskekjelen med en gang. Jeg er også avhengig av å kunne rotere diptuben. Finnes sikkert en løsninge for dette og, men som jeg har sagt tidligere, babysteps. (Tror jeg har sagt det før).
 
Hvis du leser det jeg har skrevet tidligere så ser du vel poenget mitt med å ikke å bygge om meskekjelen med en gang. Jeg er også avhengig av å kunne rotere diptuben. Finnes sikkert en løsninge for dette og, men som jeg har sagt tidligere, babysteps. (Tror jeg har sagt det før).
den forsto jeg ikke da jeg kan rotere alt fra dip tube til varmeelement rundt så mye jeg gidder
 
Da skal jeg huke tak i deg når jeg kommer til det stadiet at jeg skal triclampe meskekjelen. Jeg ser for meg at jeg må gjøre mer enn å sveise fast en triclamp på utsiden, for å få til en roterbar diptube.
 
Andre tuber kan også passe inn i det hullet bare så det er sagt. Jeg har den dingsen, og jeg kan se om orginaltuben til Blichmann kjelen min passer inn. Må bare komme meg hjem først og det er en og en halv uke til eller så.
 
Tilbake
Topp