Tur til Ringnes bryggeri på Gjelleråsen.

Kunne du tenke deg ? bli med p? tur til Ringnes?

  • Ja! Helt klart, gøy å se på et stort bryggeri

    Stemmer: 54 87,1%
  • Tja, kunne være interresant.

    Stemmer: 2 3,2%
  • Nja. er det ikke hjemmebrygging vi driver med?

    Stemmer: 3 4,8%
  • Særlig! Ringnes? Støtter ikke den.

    Stemmer: 3 4,8%
  • Ikke pokker om jeg skal bli med til den store stygge ulven!

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    62
Dato kommer i løpet av uken. Grunnen til at dato ikke er satt enda er at jeg må forhøre meg med bryggere/ansvarlig for kompetansesenteret slik at vi kan få en mer skreddersydd omvisning avm selve brygghuset. Standard omvisning tar for seg det meste rundt bryggeriet - flaskebånd og retur og slikt. Noe som er vel og fint, men vi har vel alle egentlig mest lyst til å se mest mulig av brygghuset.

Jeg skal få svar på dette i løpet av uken.

Petter Gudbrand.
 
Nei.Dato er ikke fastsatt. Det blir i slutten av april,evt starten av mai. Grunnen til at dette tar tid er fordi jeg må snakke med bryggermesterne oppe på brygghuset,og når de evt. kan sette av tid.

Skulle hatt dette klart forrige uke, men har fortsatt ikke fått en klar dato, eller en bestemt person til å ta omvisninga.

- Petter Gudbrand.
 
OK. ENDELIG har jeg fått ut fingeren. Det finnes ingen regelrette grunner for tregheten, men unnskyldningene er mange: Jobb, barn, sommerferie, jobb, sjukdom, endelig frisk, glemsel, se dårlige serier på tv, litt brygging av øl etc. Uansett: BEKLAGER for nesten et år med venting!

Så til saken: Jeg har nå fått ut fingeren. Omvisning på gjelleråsen der en har mer fokus på bryggeprosessen og brygghuset er nå blitt drøftet med stemningsskaper på Ringnes Bryggeri . Sigrid Strætkværn, og hun skal snakke med Tore Hagen eller Christian Ødegaard om nærmere dato. Jeg lover å gi nærmere dato innen ONSDAG 10/11.2010. Deretter tas bindende påmelding.

Med ydmyk hilsen: Petter Gudbrand Karlsen.
 
Dette blir interessant! Og av både Sigrid og Christian vet jeg at da blir vi tatt på alvor. :)
 
Nettopp det som har vært noe av grunnen til drøyinga av tid. Tur til gjelleråsen kunne vi tatt når som helst, men da hadde det ikke blitt like "gøy": Mye fokus på lager og returflasker. Vi vil jo se øl.

MEN EDUARD (Takk for sist, møtte deg på øl- og mat festivalen i Kubaparken): Kan du føre opp ei slik fane så folk blir kalr over denne nye infoen? En sånn som blinker på toppen av forumet?

P.S: Folkens: Det kan bli snakk om en liten pris i form av felles buss, smaksprøver etc. ALL info får dere neste uke.

Petter Gudbrand.
 
Petter Gudbrand skrev:
MEN EDUARD (Takk for sist, møtte deg på øl- og mat festivalen i Kubaparken): Kan du føre opp ei slik fane så folk blir kalr over denne nye infoen? En sånn som blinker på toppen av forumet?

Takk i like måte! :)

Ser nå også at Gahr har kommet meg i forkjøpet og har lagt inn et banner til turen.
 
Er det plass til en til? Jeg er ikke så høy, så dere kommer sikkert ikke til å merke at jeg er der engang....
 
får bare se bort fra at det er Ringnes :), men et så stort bryggerhus hadde vært morsomt å sett :)
 
Ok. Det jobbes med saken, og hjul er i sving - om så i frigir. Responsen for en spesialomvisning for oss ølentusiaster har vært overveldende, men det ser ut til at vi må belage oss på å vente til januar. Dette fordi juleølsesongen er i gang, julebordsesongen er i gang og enkelte (som har lyst til å vise oss om) har også lyst på ferie. MEN, det jobbes med saken.

- Petter.
 
Tilbake
Topp