Type-K termometer og probe

Ok, kan brukes til grilling uansett. Jeg ønsker meg en håndholdt måler og en probe jeg kan bruke. Hva kan anbefales? Må gjerne være noe billig :)
 
Ok, kan brukes til grilling uansett. Jeg ønsker meg en håndholdt måler og en probe jeg kan bruke. Hva kan anbefales? Må gjerne være noe billig :)
Ahh, grilling. Har god erfaring med probe nr.1 (ihvertfall en tilsvarende innpakning)
 
Ok, kan brukes til grilling uansett. Jeg ønsker meg en håndholdt måler og en probe jeg kan bruke. Hva kan anbefales? Må gjerne være noe billig :)
Hva skal du bruke den til ?? Og er du handy eller vil du ha noe fiks ferdig ?
 
Bruker ikke temp måling i så stor grad enda, kun til å måle temp når jeg rehydrerer gjær og vørter før jeg tilsetter gjær. Men etter hvert når jeg får meg en BB30 eller 60 trenger jeg å ha kontroll på meske temp.

Jeg tør påstå jeg er ganske handy, dersom jeg kan spare masse kroner blir jeg ganske handy.
 
Jeg har prøvd noe lignende. Måleren og probene er så unøyaktige at jeg ikke ville brukt de til mesking om jeg ikke kunne kalibrere de mot noe annet og kun brukt de på en temperatur. Tror jeg hadde avvik på +/-3 grader opp mot ett kalibrert termometer på de jeg testet.
Kjøp deg en Termapen først som sist, så har du skikkelig termometer du kan stole på. Ellers så er det digitale steketermometeret på Clas Ohlson ganske bra og tåler litt vann hvis du vil ha ett billig alternativ.
 
Tilbake
Topp