Uformelt Kretsmesterskap i hjemmebrygging i Oslo

Folkens! Ikke glem Oslomesterskapet. Det begynner å haste med byggingen. Det er pt 9 påmeldte bryggere, i fjor hadde vi godt over 30. Kokken er allerede i gang med planleggingen, så maten blir nok bedre enn noen gang.. Dette vil ingen gå glipp av.  :neinei:
 
Da stiller Landmåleren med ett brygg - muligens to -alt avhengig om hvor tørst en måned August vil bli ! Denne tilstelningen tilbyr som vanlig - GODE BRYGG, FANTASTISK MAT, HYGGELIGE FOLK OG STOR GLEDE !! Vi ses folkens.
 
Mulig og stille med ekstra godt humør for oss som ikke rekker å brygge før den tid? :)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
 
Drageset kjøkkenbryggeri stiller opp!
må bare komme på en oppskrift som kan bli klar på en måned først...  ;D
 
Jeg kunne tenke meg å stille med et brygg! Er det noe mer informasjon å få noe sted? Regler ... ? Praktisk ... ?

Simen.
 
Jeg synes det var litt tungvint. Brukte 20 min på å finne ut noen praktiske saker. Hadde vært veldig greit med praktisk info samlet i ett innlegg, eller invitasjon om du vil
 
Elling skrev:
Jeg synes det var litt tungvint. Brukte 20 min på å finne ut noen praktiske saker. Hadde vært veldig greit med praktisk info samlet i ett innlegg, eller invitasjon om du vil

+1

25 sider, hvorav mest om i fjor eller før...
 
Ok så er jeg lat da. Skal se om jeg kan hente frem litt fra årene før og så samle det i en post litt senere i dag.:D
 
Ok regler...

1. Ha det gøy!
2. Kos deg!
3. Ta med minst 1 19 l fat øl, evt tilsvarende i flasker

Såvidt jeg vet vil det også i år bli 2 stk konkurranser.

1
Dommere under kompetent ledelse av Gustav Fosseid vil bedømme de medbragte brygg på stedet.

2
Publikum vil avgi stemmer på sitt favorittbrygg under arrangementet.

Bryggerne møter senest kl 17 (med forbehold om endringer på akkurat dette punkt) på GSF, i st. Halvardsgate 2. Oslo.
Det rigges, og dommerne begynner sin smaking.

Publikum slipper inn ca kl 18.00

Du tar med det du trenger av øl og serveringsutstyr, vi stiller med bord. Det er lov å ha med egne serveringsinstallasjoner, så lenge de ikke tar helt overhånd. Markedsføring av eget brygg og evt laug, er vel på det nærmeste påbudt. Dess mer farger og liv, jo bedre spør du meg..


Det blir ikke bedømt etter typeriktighet, eller spesifikke kategorier, men etter "best in show" prinsippet. Altså det beste, (evt minst verste) ølet vinner dommerkonken, uavhengig av type og kategori.


Også i år stiller vår generøse sponsor [sup][glow=red,2,300]bryggselv.no [/glow] [/sup] med fete premier.

Hovedpremiene vil i år bli 1 stk kfatsett, med 2kg gassflaske, regulator, 1 stk 19l fat, og alt det andre som behøves for å servere øl fra fat. Verdi: ca 3500,-

I dommerkonken blir 1 premien 1 stk tappetårn med 3 stk tappekraner, verdi: ca 2000

(varene kan selvfølgelig byttes inn i andre varer hos Bryggselv.no)

2 og 3 plassene blir belønnet med gavekort hos bryggselv.no

Var det oppklarende?

Tidligere år har vi trykket opp en drøss med t-shirts til arrangementet. Disse har for det meste blitt liggende igjen etter festen, usolgt. Da inntektene (evt tapet) fra dette arrangementet går uavkortet til GSF, viste dette seg å bli et pengesluk. For årets arrangement loddes herved stemningen for t-shirts. Vær snille og meld interesse her: (ta med størrelse).

Bård
 
Det er ikke så mange påmeldte bryggere i år, så vi må nok se på hvor mange billetter vi kan legge ut. Det er tross alt viktig at alle for nok ØL. Vi kommer tilbake til det med billetter. ca halvparten av det totale antallet billetter vil bli lagt ut for salg hos bryggselv.no. Antagelig ved personlig oppmøte i butikken, mot KÆSJ betaling.
Prisen blir som vanlig helt latterlig billig. 200,- Det inkluderer et aldeles nydelig måltid fra kjøkkensjefen på Ekebergrestauranten. Kokken Tore er klar for ny dyst.  (husk på å ta med ei lita flaske øl til ham. Han jobber gratis!)
 
Hei!

Om man må levere så mye som 19 liter øl for å være med i konkurransen, må jeg melde pass ... Det var da enormt mye.

Simen.
 
Tilbake
Topp