Ukjent humle

Hvordan kan jeg finne ut hvor mye alapha syre det er i humla? Er det noen metode man kan bruke? Har fått fatt i en humleplante men ingen vet noe om den annet enn at det er humle.

Med mindre du har en god del labutstyr må du sende humlen inn til noen som kan måle alfasyren.
Er dette vanlig hagehumle som du får kjøpt på plantasjen ol. er den neppe egnet til annet enn bitterhumle :jaha:

Høres ut som en veldig god plan!

Når du brygger med Humle X tror jeg det kan være smart å ha som utgangspunkt at den har lavt alfasyrenivå :)

Annet spørsmål litt i samme gate; eg har ein pakke med Humle eg kjøpte for mange år siden. Aner ikkje hva det er, kjøpte den før eg viste noe om bruk og innpakking. Bare å kaste eller kan den brukast som litt bitterhumle?

Kan man kjøpe humleplante på plantasjen altså? Høres ut som en morsom ting å prøve for å lage SMaSH

GuttØrn skrev:
Annet spørsmål litt i samme gate; eg har ein pakke med Humle eg kjøpte for mange år siden. Aner ikkje hva det er, kjøpte den før eg viste noe om bruk og innpakking. Bare å kaste eller kan den brukast som litt bitterhumle?

Er ikke dette perfekt for surøl? Isåfall er det sikkert noen som er interessert i den humla...

Sent from my Galaxy S3 using Tapatalk 2

Tilbake
Topp