Usmaks-samling Lillehammer?

Mats

 
Ønsker å lodde stemningen for å ha et usmak-kurs på Lillehammer eller omeng. Usmaksamlingen er beregnet på 7 – 10 mennesker og det er et krav at alle som deltar er medlemmer av Norbrygg.

Krav til lokale er
  • Plass nok til at hver deltager kan ha 8 glass og notatark på bordet foran seg
  • Luktfritt og stille; deltagerne må kunne konsentrere seg om smak og aroma
  • vann og utslagsvask til skylling
  • Prosjektør hvis mulig, eventuelt deles utskrift av presentasjonen ut
I tillegg trengs det
  • 2 stk blandemugger på minst en liter (helst større da noen av usmakene skummer mye)
  • Sleiv til å røre med
  • Plastglass (10 pr deltager)
  • 9 liter Carlsberg, Kapteinkjeks og vannfast tusj
Kursmateriell, handleliste og gjennomkjøringsplan kan lastes ned fra https://www.dropbox.com/s/s38os4l8p7sx846/Usmaker.zip?dl=0.

Har ikke tilgang til egnet lokale, så håper noen annen har. Eventuelt vet om et vi kan leie.

Link til tråden Norbrygg tilbyr usmaks-samlinger https://forum.norbrygg.no/threads/norbrygg-tilbyr-usmaks-samlinger.21498/#post-215734
 
Interessant. Blir gjerne med. Har ikke lokale, men kanskje Lillehammer bryggeri kan være et greit sted å prøve.
 
Ser at tråden er noen måneder gammel, men prøver for det. Høres interessant ut - blir gjerne med hvis folk fortsatt er gira på det. Kan nok ordne noe med jobben mtp lokale, men det blir i så fall i Hamar.
 
litt synd man på død og liv må være betalende medlem på siden for å bli med.
er man ikke verdt noe da? må sikkert betale for å være med uansett alle som en.
 
Melder min interesse :)

Biri: Det har nok ikke noe med verdi på personer å gjøre men i likhet med andre organisasjoner som supporterklubber, boligbyggerlag, idrettslag o.l. så betaler medlemmer inn en sum som brukes for utvikling/drift av organisasjonen og får da div. frynsegoder tilbake. Usmak-kurset havner i den kategorien.
 
Har snakket med daglig leder på Heim Gastrobar på Lillehammer kan låne lokale der så lenge det er på en Søndag.

Har også snakket med enn del mennesker men flertallet av disse er ikke Norbrygg medlemer, noen av disse er ikke fremmede for å melde seg inn i Norbrygg. Regner med at jeg har bedre oversikt over hvor mange vi er som er interessert i løpet av et par uker.

Kommer tilbake med mer info etter dette.

edit: Skrivefeil
 
Sist redigert:
Har snakket med daglig leder på Heim Gastrobar på Lillehammer kan låne lokale der så lenge det er på en Søndag.

Har også snakket med enn del mennesker men flertallet av disse er ikke Norbrygg medlemer, noen av disse er ikke fremmede for å melde seg inn i Norbrygg. Regner med at jeg har bedre oversikt over hvor mange vi er som er interessert i løpet av et par uker.

Kommer tilbake med mer info etter dette.

edit: Skrivefeil

Jeg er med
 
Har snakket med daglig leder på Heim Gastrobar på Lillehammer kan låne lokale der så lenge det er på en Søndag.

Har også snakket med enn del mennesker men flertallet av disse er ikke Norbrygg medlemer, noen av disse er ikke fremmede for å melde seg inn i Norbrygg. Regner med at jeg har bedre oversikt over hvor mange vi er som er interessert i løpet av et par uker.

Kommer tilbake med mer info etter dette.

edit: Skrivefeil
Si i fra når du vet noe mer. :)
 
Fortsatt ikke helt spikret men ser ut til at vi nå er nok mennesker til å få gjennomført en usmaks-samling. (Godt mulig at vi er nok til at det er full booket) Ser ut til at det blir sent i Oktober, må være en Søndag. Foreløpig er det den 25. Oktober som er mest aktuell.

Kommer tilbake med mer i løpet av neste uke
 
Har ikke fått alt på plass ennå, det kommer ikke noen ny oppdatering i denne tråden før mot slutten av uke 39. Reiser på jakt i morgen tidlig.

Det er fortsatt Søndag 25. Oktober som er mest aktuell. Send meg gjerne en PM med navn og medlemsnummer i Norbrygg, hvis du vet at du blir med hvis det blir denne dagen.

Gjelder de som har vist interesse tidligere
 
Var selvfølgelig et par ting jeg ikke tenkte på når det gjelder å bruke serverings sted til å avholde samling. De kan ikke skjenke øl uten å betale ymse alkohol avgifter. Dette betyr at Carlsberg ølen vil ligge på rundt 100 kr pr liter. I tillegg vil vi måtte betale 1000 kroner for å få en ansatt til å komme for å åpne en vanligvis stengt dag. Dette vil bety at kostnaden vil havne rett rundt 2000,- fordelt på deltagerne.

Jeg har sagt at jeg skal si fra om vi ønsker å benytte oss av deres lokale i løpet av helgen eller tidlig neste uke.

Ønsker derfor å vite hvem av dere som eventuelt blir med, send gjerne PM med navn og medlemsnummer i Norbrygg.

Dato er 25 Oktober, klokkeslett ikke endelig fastsatt men ser for meg at ettermiddag eventuelt tidlig kveld er mest interesant.

Reiser nå, sannsynligvis tilbake fredag kveld
 
Blir dessverre ikke noe av da flertallet som var interesert har meldt avbud. Jeg gir derfor opp å arangere usmaks-samling.
 
Hei - ikke så ofte inne på forumet, men kan dette være noe vi børmvurdere som et tilbud under neste års STAVSBRYGG - som forøvrig holdes den 20.8.2016?
Erling Nustad
 
On du er interisert i og prøve og arrangere det en gang til skal jeg klare og hjelpe deg og fylle det opp. Så ikke tråden før nå, men det virker veldig innteresant
 

Similar threads

F
Svar
0
Sett
1K
fkrogstad
F
K
Svar
0
Sett
738
kruud
K
J
Svar
0
Sett
1K
Jens Davidsen
J
J
Svar
0
Sett
1K
Jens Davidsen
J
Tilbake
Topp