UT-100

Hei igjen. Jo lurer på hvor kjøpe UT-100, evt (helst) i Norge.
Men kom gjerne med linker osv. til andre steder ::)

Jeg har ikke sett den til salgs i Norge, men du kan prøve i Danmark hos Lund Teknik (http://www.beertools.dk/product_info.php?products_id=14024&osCsid=5dc3dfaba77c78aff31ce1735ea3d391) eller i Sverige hos Humlegården. Gå ellers til hovedsiden på forumet og søk på 'ut100' for å finne flere tråder som omhandler kjøp av denne termostaten :).

Jeg bestillte 2 stk fra Conrad i Tyskland i sommer. Måtte overføre penger på forskudd( tror det kostet 150,- for overføringen), men selv med disse utgifter, moms osv kom de på ca 550,- pr stk.
Men det er kanskje lettere fra Humlegården, artikkel 8108 til kr 519,- SEK

janh

UT200 er kommet! http://www.elv.de/output/controller.aspx?cid=74&detail=10&detail2=22807
Noen som kjenner til forskjellen?

Og ser ut som man kan kjøpe den som byggesett til €30 istf å betale €42?

Finner den ikke i noen av de danske nettbutikkene.. Hadde ellers regna med å bestille noen da jeg skal til DK til helga..

83738_F01_GeUT200Thermostat.jpg

Yeps, det ser ut til at du kan spare litt over 100 kr ved å sette den sammen selv. Det er sikkert ikke vanskelig, og € 30 er en grei pris.

Saken er sikkert såpass ny at den ikke er tatt inn i nettbutikker her i Norden.

Er dette et byggesett? Den koster €30, og det står vel ikke at det er et byggesett? Men det er vel greit uansett:

http://www.elv.de/output/controller.aspx?cid=74&detail=10&detail2=22053
Det som kanskje er litt dumt er at det ikke står hva presisjonen er, og det visste ikke de på kundeservice på elv.de heller. Ellers sa de at de tar €20 for frakt for inntil 3 enheter. Er kanskje bedre å kjøpe 2 for å holde seg under 1000,- inkl porto, evt vente til krona styrker seg litt; 110 euro er kr 1010 i følge xe.com.

Ketil

Da kan man kanskje anta en presisjon på nivå med UT-100? Som de sa i mailen til meg:

"the UT 200 is the replacement for UT 100. You can use this item  -40 °C bis +99,9 °C."

Da høres jo det fint ut :)

Absoulutt!

Hvordan er selve måleproben på disse? Er det som vi kjenner dem fra diverse inne/ute-termometre med en tynn ledning og en liten metallsylinder i enden? Dårlig erfaring med dem nemlig...

Er føleren til å plugge ut og inn, så man kan kjøpe den løs, eller er hele apparatet gått fløyten hvis ledningen kræsjer?

På meg virker det som selve forskjellen på UT-100 og UT-200 er at antallet knapper er kneppet ned.

1-1,5m ledning med føler boende inne i plast i enden, har teipet denne til gjæringskar med stort hell.
Har ikke prøvd den på høyere temperaturer, men er såpass fornøyd med kontrollen på gjæringstemperatur og ølkjøler at vi vurderer å kjøpe et par til.

mojo skrev:
Absoulutt!

Hvordan er selve måleproben på disse? Er det som vi kjenner dem fra diverse inne/ute-termometre med en tynn ledning og en liten metallsylinder i enden? Dårlig erfaring med dem nemlig...

Er føleren til å plugge ut og inn, så man kan kjøpe den løs, eller er hele apparatet gått fløyten hvis ledningen kræsjer?

Ledningen er svært tynn på UT100, og den har røket for meg en gang, men jeg skrudde opp boksen og loddet ledningene sammen igjen. Den fungerer fortsatt.

Ganske teit spørsmål, men hvordan bruker man en UT200 eller UT100? Bruker man den for å kontrollere varmen i et rom der man lagrer/gjærer?

ludde skrev:
Ganske teit spørsmål, men hvordan bruker man en UT200 eller UT100? Bruker man den for å kontrollere varmen i et rom der man lagrer/gjærer?

Ikke teit i det hele tatt :) Vi bruker den til å regulere en varmeovn i rommet når vi lager Ale, eller regulere temperaturen i en fryser/ kjøleskap når vi lager Lager typer

Torga

Hei alle UT-brukere.

Jeg kjøpte 2 stuk UT-200 og er på vei inn. Jeg kan også hente av et gratis men greit kløleskap. Poenge er at jeg skal kontrollere temperaturen under gjæringen med bruk av en UT til nedkjøling hvis nødvendig og en UT til oppvarming i samme kjøleskap. Jeg tenker og bygge inn en eller to lyspærer og en liten ventilator til luftsirkulering. Begge sensor må festes på utside av gjæringdunken under en liten bit isolerende material.

Er det noen har som har en slikk oppsett? eller noen annet som kan inspirere meg? Jeg setter pris på bilder også  :brygging:

Tilbake
Topp