kokkenrolv
Norbrygg-medlem
Hugo Ivan Hatland har enda mer på lager om mjød og Mjøderiet: http://godtiglasset.com/2016/10/21/en-smak-av-honning/
Den varer jo helt til påske!En time om malt?! Er det jul allerede?!
Artig episode. Men, svaret på hvor lenge man skal meske / jod-test synes jeg dessverre var litt manglende. Hun svarte bare på hvordan man kan se at konverteringen er ferdig, men nevnte ikke noe om enzymatiske prosesser som skjer etter konvertering, og at lengre mesk ikke er nødvendig. "90 min er overkill".
Alt. Eller ingenting.Og hva hadde dette med vår å gjøre?
Skal jeg være "that guy" som påpeker at Simon ikke ser ut til å ha voldsomt mye peiling? Ikke at det trekker noe ned fra det han gjør, fint at han populær, jovial fyr og alt det der. Det er flere andre som også har populære youtube-kanale uten å være eksperter, som The Master of Hoppets og Greg's Beer Review. Men det blir en del svada når han forklarer ting, som "the fantastic Norwegian water", som om vannprofiler ikke varierer etter stil.
Artig at han løfter frem norske bryggerier, men det blir en slags kuriositet på linje med at Horst Tappert hadde hytte i Nordland.
Hilsen
Vemmelig Festbrems
Jeg tror kanskje du har kommet feil, dette er ikke Nettavisens kommentarfelt.Beklager at jeg spør Jeg er jo enig med meg selv, men det er andre ved min side som er uenige.
Å dra sååå laaaaangt påååå vooookaaalaaaan. Er det vanlig trønderdialekt? Jeg sier nei.