Vill du vara med och skapa Kongsberg JazzØL? (konkurrense)

Hej folkens , jag kommer att skriva på svenska før enkelhetens skull  ;)

Nu ær det ju så att Kongsberg Jazzfestival och diverse andra ting i byen har  jubileum i år , samtidigt så startar vi Kongsbergs førsta bryggeri sedan det gamla brann ned i 1921.

Det måste ju firas "litt"  :biersmile:

Så vi arrangerar en konkurranse før att ta fram 2 øl : Kongsberg JazzØL och Kongsberg JubileumsØL , de båda bryggen kommer att finnas tillgjengliga under Ølfestivalen , Jazzfestivalen och några andra begivenheter.

Kriterier før Jazzølet : I Jazzfestivalens anda som er nyskapande og fritt tenkande så vill vi ha ett "lekent lettdrikkeligt" øl , ABV max 4.7%  typ av øl kan vara i stiler APA , BPA , eller Hveteøl.

Kriterier før Jubileumsølet : Att førsøka spegla Kongsberg i ett øl kan inte vara lett , men vi kan ju førsøka , ABV max 6% i øvrigt fritt fram...

Dessa øl kommer att bryggas på vårt mikrobryggeri i batcher om 300 Liter per brygg , vi ser før oss att brygga ca 12-1500 liter av var.

I domarpanelen sitter bland andra Petter Nome , Amund P Arnesen , Ole Richard Lund och representanter fra Jazzfestivalen , Opsahlgården och våra lokala Ølklubbar.

Vi trenger 3 flaskor (33cl el større) av vart øl før bedømning , oppskrift samt bryggares navn inlemnet/insendt till Restaurant Opsahlgården senast 21-2-2014 , adresse: Kirkegata 10 , PO Box 216 , 3616 Kongsberg.

Konkurrensen avgjørs under Kongsberg Marken/Vinterfestival 27-2-2014 , vinnare kommer att presenteras i Ølteltet på Nytorget denna kveld.

Observera att navnen på bryggaren/bryggarna kommer att offentliggjøras i samband med att konkurransen er avgjord.

Vinnarna av konkurrenserna kommer att få brygga med oss och får dagpass till båda dagarna av vår ølfestival i Juni.

2:a och 3:e plass får Dagpass till samma festival.

Vid frågor maila mig på : restaurantsjef@opsahlgarden.no

Hoppas på stort deltagande så sees vi der  :biersmile: :brygging:

Mvh
Mikael Rydell
Restaurantsjef
 
Jag såg att jag postat i fel forumsdel om Moderator vill vara så vennlig att flytta till rett del vore jag glad.

Mvh
Micke

[Flyttet. /Mod.]
 
Flott initiativ.
Er det noen begrensinger på antall brygg, krav om etikett eller anonyme flasker etc?
 
Ingen begrensning før antal brygg , vi vill inte begrensa någon på det settet.
Jag ser inget behov før anonyma flaskor.


Mvh
Micke
 
Hmmm... da spørs det om vi ikke må sette et par ekstra brygg i januar(i) tenker jeg :D
 
Norbrygg har en lang erfaring i å arrangere slike konkurranser.

Kan anbefale at du tar kontakt med Per Øyvind Arnesen, han er ansvarlig for dommerne våre og primus motor i våre konkurranser.

Du finner han her på forumet
 
Ikke lang tid igjen nå ;)

Och dær slutade min norska i skrivning att fungera :p

Har hørt om en del intressanta brygg som kommer in , bryggeriet er på plass nu men førsta brygg kommer drøja cirka en og en halv uke , blir en single hop Citra IPA bara før moros skull ;)

Hur många steller med øl?

Mvh
Micke
 
Jeg stiller med øl. (Ville ha vært flere, men 6%-grensen kom etter det ene brygget var flasket.)
 
Stiller med et par I jubileumskategorien. Mitt fantastiske jazzøl ble kondemnert (4% hveteøl med Citra, supert men tynt)
 
Jeg stiller med fire øl ser det ut til. Traff ikke helt denne gangen, men det blir sendt inn.



Sent from my C6603 using Tapatalk
 
Hvordan skal flaskene merkes? Holder det med navn og nummer, eller skal du ha med oppskriften med en gang?

Edit: leste første post nå, så jeg ser at jeg skal merke med med navn og oppskrifter

Sent from my C6603 using Tapatalk
 
Hei,
Det er imorgen som er siste frist for innlevering? Det sto nemlig i Markensavisa idag at det var siste frist 20. februar..,
 
Moi-kokk fra Halden. Verste jeg har hørt. Noen har tydeligvis drukket for meget Rød Sterk Moi-pils.
 
Journalisten var vel inte så vaken , i de førsta utgavene av artiklarna hette Petter ikke Nome men Nume i efternamn ;)
 
Men sent omsider så har vi resultaterna her , har varit litt mye i det sista med en måned gammel gutt och en del små problem i oppstart av bryggeri etc :

Veldigt mange bra bidrag , dessverre 2 som var ødelagda pga diacetyl men det er ju sånt som hender.

Jazzølsklassen :

1 : Gracie Hundersson's India Pale Ale 4,6% abv brygget av Mark A. Andreson och Kjetil A. Sørgaarden
2 : Àss Weissbier 4,6% abv brygget av Gard Wigdahl Karlsnes
3 : Amerikansk Pale Ale 4,6% abv brygget av Rune og Joakim Olavsen

Jubileumsklassen :

1 : Rabalder Saison Utopia 6,5% abv brygget av Bernt Sandsmark
2 : Sølvbayer 5,4% abv brygget av Thomas H. Hagen og Geir Ølnes
3 : Kongsberg Jubileumsbock ?% abv brygget av Kjetil A. Sørgaarden.

Sedan hade vi 2 brygg som dessverre ikke var muliga att ge poeng till i de stilar som de blev presenterade som  , men som var så bra att vi kommer premiere dem utom konkurrensen

Ein Porter 5,5% abv brygget av Georg Jensen
Kongsberg Schwarzbier 4,5 % abv brygget av Kjetil A. Sørgaarden.

Vinnarna har kontaktats och vi kommer att følja upp med bryggedatoer etc inom en snar framtid.

Vi takker før en veldigt bra konkurranse och det var nog ikke sista gangen detta skjedde.

Mvh
Mikael Rydell

P.S om noen har frågor rørende plassering etc av øvriga brygg send meg ett mail på : restaurantsjef@opsahlgarden.no
 
Tilbake
Topp