vørter pumpe

steinarne

Norbrygg-medlem
vil denne fungere til vørterpumpe? eller vil den bare gå tett?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34352035

Eg veit ikkje, men den ser lovande ut. Prisen er også veldig gunstig. Om du kjøper den må du avgi rapport!

jaja - 750 spenn var ikke så ille - kjøper den jeg og ser - mulig jeg må lage ett ekstra filter i forkant for å forhindre gugg i pumpa.. men det får jeg nå se på etterhvert :)

tenkte å bruke den til å pumpe vørter fra mesketank til HLT mer eller mindre - satser på at det funker

Edit: etter å ha sett pumpa ombestemte jeg meg - den er svær! og tipper den er alt for kraftig for mitt bruk - finner ikke noe spesifikasjoner på hvor mye den pumper - men langt mer enn hva jeg har behov for. Tror den hadde passet fint inn i ett system på 1000 liter eller noe sånnt.

steinarne skrev:
tenkte å bruke den til å pumpe vørter fra mesketank til HLT mer eller mindre - satser på at det funker

Edit: etter å ha sett pumpa ombestemte jeg meg - den er svær! og tipper den er alt for kraftig for mitt bruk - finner ikke noe spesifikasjoner på hvor mye den pumper - men langt mer enn hva jeg har behov for. Tror den hadde passet fint inn i ett system på 1000 liter eller noe sånnt.

Nettopp,  kraftige saker, men Beant har kraftige pumper så han vet mye om det.

Oddvar Demmo skrev:
steinarne skrev:

Nettopp,  kraftige saker, men Beant har kraftige pumper så han vet mye om det.

Bare ca 10 ganger så kraftig, og med et par faser mer ;D

grattis :) bra at noen får bruk for den -- for fin var den! Men har ikke du 50 liter speidel? hva har du tenkt å bruke den til?

Som vørterpumpe :)

Ene karen i gata her er ingeniør i et eller annet pumper... skal se hva han mener om saken

I verste fall så gir jeg den til svigermor til å ha på hytta ...

Hmm...

2500 liter i timen gir 0,69 liter i sekundet. Kanskje litt vel heftig? Håper automatikeren/pumpeeksperten i gata kan hjelpe meg med et litt mer fornuftig oppsett for denne pumpen.
Inn og utgangen er forresten 1" NPT

som jeg sa.. litt heftig for mitt bruk iallfall :) men satser på at mekanikeren din kan fikse no for deg :)

Drechsler skrev:
Som vørterpumpe :)

Ene karen i gata her er ingeniør i et eller annet pumper... skal se hva han mener om saken

I verste fall så gir jeg den til svigermor til å ha på hytta ...

Hvis denne blir for stor til svigermor også, så må du gi lyd fra deg. Trenger en slik i Bodø.

Erlend

Tilbake
Topp