Whitelabs og Brewersfriend

nei, en pakke med starter til ca. 10-15 liter, så tilsettes brygg nr 2 på ca 15 lier dagen etter osv. til ca 50-55 liter på 4. dagen, det har fungert bra.
Dette gjøres på to tanker, med to pakker gjær, derfor de små tilsetninger som da er ca 25 liters brygg /2 fire ganger. = 100 liter
Jeg får da dekantert 1 liter vørt nok til starter hvis jeg vil det, blir nok å praktisere det ettervert, hvis jeg husker å ta vare på restvørten :)
Jeg har valgt Brewtools 40 liter som i praksis holder til ca. 30 liter litt sterkere øl, det blir da mange brygginger men det er greit da jeg har tid nok.

Hele det kanskje litt rotete innlegget handler om å få nok celler til et 20-30 liters brygg som WL påstår båt en pakke gjør.
Det der har jeg nok null forutsetninger for å gi noe fornuftig svar på. Har det funka for deg, så har du vel svaret allerede:)?

Det der har jeg nok null forutsetninger for å gi noe fornuftig svar på. Har det funka for deg, så har du vel svaret allerede:)?
men fremdeles ikke helt trygg på hvor bra en pakke nesten utgått på dato er siden jeg har brukt nye pakker. :)
(rettet opp noe på slutten av forrige innlegg som det så ut som at autokorrekturen hadde herjet med, glemmer alltid utidige innblandingen :) )

Tilbake
Topp