Hva er deres SmaSh favoritter?

Jeg har brygget en med cascade og en med citra. Ble nydelige begge to! Kanskje citraen ble best :) dette er først og fremst et prosjekt for å lære forskjell på smaken av humlene. Når det i tillegg blir godt øl så er det strålende
 
Det står akkurat nå 37 halvlitere i skapet med det som blei en slags egenblanda SMaTH med Maris Otter, Centennial som bitterhumle og Cascade som aromahumle. Droppa tørrhumling i et forsøk på å gjøre min humlesensitive frue fornøyd. Meget lovende smaksprøver under tapping.

Håper den fungerer ok til Backstreet Girls-fårs på freddan!
 
Smakte såvidt på en forholdsvis nylaget SMASH med Pale malt og Amarillo her om dagen. Førsteinntrykket var litt slapt og puslete. Muligens litt for lite humle, muligens for lite body. Prøver igjen om en uke.
 
Smakte såvidt på en forholdsvis nylaget SMASH med Pale malt og Amarillo her om dagen. Førsteinntrykket var litt slapt og puslete. Muligens litt for lite humle, muligens for lite body. Prøver igjen om en uke.
Hva ble din FG og hvordan fordelte du humlen?
Selv landet min på 1,014. Foruten bitterhumlen brukte jeg 33g, 40g, 20g på hhv 15,5 og 0 min.(23L)
Syns den ble rimelig fin.
 
Selv synes at jeg hvis noe er litt puslete i form av lav FG, så hjelper det med høyere karbonering forå veie opp munnfølelsen.
 
Tilbake
Topp